سمنان؛

کاهش زمان ترخیص کالا در گمرک سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان از کاهش زمان ترخیص کالا در پایانه‌های گمرکی این استان به کمتر از سه روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان،علی سعدالدین مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که با اقدامات صورت گرفته، زمان ترخیص کالا از 26 به تنها سه روز کاهش پیداکرده است و کالاها در گمرک استان سمنان سه‌روزه ترخیص می‌شوند.
سعدالدین با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیند‌های گمرکی در استان سمنان همزمان با کشور تصریح کرد: امروز امکان از اقدامات مهم گمرک اظهار و تنظیم اظهارنامه‌های گمرکی از سوی صاحبان کالا و تجار استان سمنان در خارج از ساعات اداری و در هر ساعت از شبانه‌روز فراهم است.
مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: صاحبان کالا می‌توانند اظهارنامه‌های گمرکی خود را در هر زمان و از هر مکان تنها با دسترسی به اینترنت اعلام کنند.
سعدالدین با اشاره به اینکه امروز امکان استعلام الکترونیکی اطلاعات پروانه گمرکی در سامانه جامع گمرکی برای مراجع ذیصلاح به‌صورت برخط ممکن شده است عنوان کرد: صاحبان کالا از طریق پیامک از مرحله‌به‌مرحله مسیر کاری خود باخبر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه گمرک پلی ارتباطی میان سیاست‌های مالی و بازرگانی و مهم‌ترین سازمان اثرگذار درروند تجارت بین‌المللی است خاطرنشان کرد: در راستای شفاف‌سازی و تسریع در فرآیند گمرکی، سیستم جامع امور گمرکی در گمرک استان سمنان و برخی دیگر از استان‌های کشور طراحی، مستقر و اجرایی شده است.
مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به اینکه تمامی سازمان‌های مسئول و مرتبط در امر تجارت و صادرات و واردات، با استقرار سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به یکدیگر به‌صورت برخط مرتبط شده‌اند عنوان کرد: اجرای این طرح نوین، تسریع در زمان تشریفات گمرکی، کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از هرگونه جعل و دست‌کاری و برخی مزایای دیگر را برای سیستم تجارت استان سمنان و کشور به دنبال داشته است.
 انتهای پیام/ز

برچسب ها: گمرک ، ترخیص ، کاهش ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.