رکوردشکنی طلا در بازار فلزات ارزشمند

بهای طلا امروز به بالاترین سطح خود از سال 2014 رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای طلا امروز چهارشنبه بار دیگر افزایش یافت و به بالاترین سطح خود طی 28 ماه گذشته رسید؛ چراکه سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در بازارهایی هستند که کمترین ریسک ممکن را برای آنها به همراه داشته باشد. 

پس از اعلام نتیجه همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، بازارهای سهام جهان دچار نوسان شده و ارزش پول رایج انگلیس نیز به پایین‌ترین سطح خود طی 3 دهه اخیر رسیده است. در همین راستا، بهای مس نیز امروز از رقم بالای 2 ماه گذشته خود عقب نشینی کرد.

نگرانی از احتمال بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی در ایتالیا سرمایه‌گذاران مضطرب اروپایی را بیش از پیش نسبت به آینده اقتصاد جهان نگران کرده است.

با این حال، طلا همواره در ایام بحران یا بی‌ثباتی اقتصادی، حوزه امنی برای سرمایه گذاری به شمار می رود و به همین دلیل اکنون، با افزایش نگرانی ها نسبت به تاثیر منفی برکسیت بر بازارهای سرمایه، میل سرمایه گذاران به خرید طلا به شدت افزایش یافته است.

بر همین اساس، بهای هر اونس طلا امروز به 1371.40 دلار رسید که از مارس 2014 بی‌سابقه بوده است. طبق گزارشها، ذخایر طلای صندوق اس‌پی‌دی‌آر در پی بی‌ثباتی اخیر در بازارهای مالی جهان به 31.6 میلیون اونس رسیده است که بالاترین سطح در 3 سال گذشته به شمار می‌رود. 

کارشناسان اقتصادی جهان، توقف سرمایه گذاری 10 میلیارد پوندی 3 شرکت بزرگ سرمایه گذاری انگلیس در بخش املاک و مستغلات این کشور در پی اعلام نتیجه همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا را یکی از دلایل اصلی افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی اعلام کرده اند.

برخلاف طلا، بهای مس که روز دوشنبه به بالاترین سطح خود طی دو ماه گذشته رسیده بود، به 4805 دلار در هر تن کاهش یافت؛ اما در مقابل، بهای نیکل با 1.4 درصد افزایش به 9840 دلار رسید.



انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار