«ولفگانگ ایشینگر»: با وجود برجام احتیاجی به پدافند موشکی ناتو نیست

رییس کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد که توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 (برجام)، ناتو را از پدافند موشکی بی نیاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در دیدار با انجمن خبرنگاران خارجی در برلین تاکید کرد که توافق هسته ای ایران با کشورهای گروه پنج بعلاوه یک (برجام)، ناتو را از پدافند موشکی بی نیاز کرده است.

«ولفگانگ ایشینگر» گفت: در حال حاضر توافق هسته ای ایران به سرانجام رسید بنابراین هیچ استراتژیکی برای استقرار پدافند موشکی ناتو ضرورت ندارد.

وی افزود: من اعتقاد دارم استقرار پدافند موشکی در رومانی و لهستان موجب تشدید دغدغه های روسیه خواهد شد. ما خواستار تعمیق دیالوگ ناتو و روسیه با هدف جلوگیری از افزایش تسلیحاتی هستیم.

ایشینگر ادامه داد: ناتو بایستی یک سیاست خردمندانه و خویشتندار در قبال روسیه اتخاذ کند و همه ما بایستی برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی جدید تلاش کنیم.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ خاطرنشان کرد: اجلاس آتی ناتو در ورشو بایستی در را برای همکاری با روسیه باز بگذارد. دیالوگ و گفتگو با روسیه می تواند سبب کنترل تسلیحاتی شود.ناتو و روسیه نبایستی به دنبال مناقشه و درگیری بیشتر باشند بلکه باید به دنبال اعتماد سازی و همکاری هرچه بیشتر باشند.

ایشینگر با اشاره به اینکه چند کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله لیبی وجود دارند که دولت های آنها فروپاشیده شده است، گفت: ناتو و اتحادیه اروپا می توانند در تثبیت و صلح در این کشورها نقشی مهمی را ایفا کنند.این وظیفه ما ممکن است 20 سال طول بکشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار