یک کارگردان تئاتر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به اجرا در تماشاخانه‌های خصوصی اعتقادی ندارم

تماشاخانه های خصوصی با وجود عدم نظارت درست و تبلیغات کم، تعداد تماشاگران تئاتر را کم می کند.

دریا نظری کارگردان نمایش «بچه تابستان» در خصوص نمایش خود در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این اثر نوشته مرحوم حسن حامد است که به سرنوشت بچه های کار می پردازد و از زندگی غم انگیز آنها می‌گوید.

وی در رابطه با انگیزه خود از انتخاب این اثر بیان کرد: همیشه مد نظرم نمایشنامه هایی با دغدغه اجتماعی بوده که با انتخاب این اثر توانستم موضوعی را که می خواهم روی صحنه ببرم.

نظری در رابطه با سبک نمایش مطرح کرد: برای اینکه احساسات را راحت تر منتقل کنیم؛ نمایش به طور کامل رئال است و از هیچ نورپردازی خاصی استفاده نکرده ایم زیراکه اثر به صورت بازیگر محور اجرا می شود.

نظری با بیان اینکه اعتقادی به اجرا در سالن های خصوصی ندارم، عنوان کرد: متاسفانه حجم زیادی از تماشاخانه‌های خصوصی با هزینه‌های گزاف و شرایطی که با هیچ نظارتی فراهم کرده‌اند، از تعداد تماشاگران می کاهند و بیشتر آثار بی کیفیت را روی صحنه می برند.
 
وی درخصوص بچه های کار و اجرای آن به صورت نمایش بیان کرد: مسلما در هر زمینه ای از هنر می شود از مشکلات جامعه گفت که موضوع بچه های کار هم از این امر مستثنی نیست و نقش آن را یک بازیگر نه ساله ایفا می کند که توانسته به خوبی ایفا کند.

گفتنی است؛ نمایش «بچه تابستان» به کارگردانی دریا نظری در تالار محراب از ۲۰ تیرماه به مدت ۱۵ شب روی صحنه می رود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.