ساری،

مالکیت شخصی تپه 6 هزار ساله

تپه 6 هزارساله کلاردشت در تملک چند نفر است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تپه کلاردشت هویت تاریخی منطقه است که متأسفانه مالکیت این تپه تاریخی در اختیار چند نفر است

احمدی لاشکی با بیان اینکه پیگیری حقوقی مالکیت این منطقه تاریخی چند سالی است که به یکی از دغدغه های فرهنگی مردم منطقه تبدیل شده است گفت: با معاون اول رییس جمهور در مورد وضعیت واگذاری تپه کلار به سازمان میراث فرهنگی مکاتبه شده است اما وضعیت مالی دولت این اجازه را نمی دهد که هزینه زمین را بپردازد.

وی افزود: سازمان جنگل ها می توانند به ازای چند هکتاری که در تپه کلار در اختیار اشخاص است زمین هایی را در جایی دیگر در اختیار آنان قرار دهند تا زمین تپه کلار آزاد شود.

احمدی افزود: سالانه 150 هزار گردشگر خارجی به کلاردشت سفر می کنند که در صورت واگذاری مالکیت آن به میراث فرهنگی ساخت سایت موزه در این منطقه می تواند این منطقه را به جاذبه گردشگری تبدیل کند.

تپه کلار با 6 هکتار مساحت در کلاردشت، روستای لاهو قرار دارد و سال ۱۳۴۴ با شمارهٔ ثبت ۴۸۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نتایج آزمایشات بر روی نمونه های استخوان و ذغال به دست آمده از لایه های تحتانی تپه کلار توسط دانشگاه آکسفورد انگلستان، تاریخ آن را به اوایل هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح یعنی 6 هزار سال قبل مربوط می داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، مالکیت ، شخصی ، تپه ، 6هزارساله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.