ادعای الشرق الاوسط: ترکیه ممکن است با ماندن اسد در قدرت برای مدت زمانی کوتاه موافقت کند

روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از برخی منابع مدعی شد ترکیه ممکن است موافقت کند رئیس جمهور سوریه برای مدتی کوتاه در قدرت باقی بماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه سعودی الشرق الاوسط امروز در مطلبی به نقل از برخی منابع مدعی شد ترکیه ممکن است با ماندن بشار اسد در قدرت برای مدت زمانی کوتاه موافقت کند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع در وزارت خارجه ترکیه که نامی از آنها نبرده اعلام کرد این کشور احتمال دارد در چارچوب نزدیکی آنکارا و مسکو با ماندن اسد برای دوره ای انتقالی موافقت کند. این منابع همچنین گفته اند این مسأله به معنای تغییر موضع آنکارا در خصوص بشار اسد به شمار نمی رود.

این منابع همچنین تصریح کردند: ترکیه همچنان معتقد به کناره گیری بشار اسد است؛ ولی احتمال دارد با ماندن وی در دوره ای انتقالی که از 6 ماه فراتر نمی رود، از طریق توافق با قدرتهای جهانی و در رأس آنها روسیه و آمریکا موافقت کند.

این منابع همچنین مدعی شدند روسیه متمایل به ماندن دائم اسد بر سر قدرت نیست؛ ولی تلاش دارد منافع خود در سوریه را که می تواند بر سر آن با قدرت های جهانی تأثیر گذار به توافق برسد، تضمین کند.

این منابع همچنین اعلام کردند بازبینی سیاست های ترکیه در خصوص سوریه در وهله اول به علت تهدید کردها، در کنار وارد آمدن خسارت به منافع آنکارا در 5 سال گذشته به سبب سخت گیری در تعامل با موضوع بشار اسد باز می گردد.

اظهارات منابع ترکی، طرحی را به یاد می آورد که طبق آن پیشنهاد شده بود سوریه دوره ای انتقالی را به مدت 6 ماه پشت سر بگذارد و در این مدت، بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری با اختیارات نمادین تا زمان انتخابات مجدد در قدرت باقی بماند.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار