واشینگتن پست: روزی ترسناک و شبی اندوهناک برای مردم آمریکا

حوادث تیراندازی هفته گذشته در آمریکا، تأثیر مخربی در روابط میان پلیس و مردم این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست: با گذشت یکی از بدترین هفته های آمریکا در زمینه خشونت های نژادپرستانه، موجی از ناراحتی، اندوه و عصبانیت این کشور را فرا گرفته است. در بیش از 17 شهر آمریکا، تظاهرات ها همانند گذشته در اعتراض به مرگ دو شهروند سیاهپوست برگزار شد. در تعداد دیگری از شهرهای آمریکا این اعتراضات با ناراحتی در اثر کشته شدن 5 افسر پلیس در شهر دالاس همراه بود. 

بسیاری از معترضان به فعالیت های خشونت آمیز پلیس، همزمان به محکومیت اقدامات تیرانداز دالاس پرداختند و از کشته شدن افسران پلیس ابراز تاسف کردند. در سان فرانسیس آمریکا، معترضان به خشونت پلیس وارد یکی از شلوغ ترین اتوبان های این ایالت شدند و آن را مسدود کردند. در همین حال بسیاری از معترضان با اقداماتی این چنینی مخالفت کرده و اظهار کردند خشونت در مقابل خشونت، تنها ضرر به همراه خواهد داشت.

دالاس نیز همچنان در سوگواری قرار دارد و بسیاری از شهروندان این شهر نتوانسته اند با رخداد چند روز گذشته کنار بیایند. نیروهای پلیس در چندین شهر به آرامی در کنار تظاهر کنندگان قرار گرفته بودند. در همین حال نیروهای پلیس در تعداد دیگری از شهرهای آمریکا با ابزار کامل ضد شورش در خیابان ها حاضر شدند و به مقابله با تظاهرکنندگان پرداختند. در تعدادی از شهرها پلیس چندین تظاهرکننده را بازداشت کرده و آن ها را برای مدت کوتاهی به بازداشتگاه منتقل کردند.

در همین حال ادارات پلیس برای افزایش امنیت نیروهای خود به ماموران دستور دادند تا در خیابان ها با همکاران خود حرکت کنند. در اثر تیراندازی چند روز گذشته دالاس و مرگ پنج افسر، بسیاری از افسران پلیس در وضع روحی و روانی نامناسبی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار