سی‌ان‌ان گزارش داد:

بازگشت تظاهرکنندگان جنبش "زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد" به خیابان‌های آمریکا

یک روز پس از کشتار 5 نیروی پلیس در جریان تظاهرات دالاس، مردم به اعتراضات گسترده در سطح آمریکا دست زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، تظاهرکنندگان در سراسر آمریکا قتل دو سیاه‌پوست به وسیله پلیس این کشور را محکوم کردند. آن‌ها در این تظاهرات فریاد زدند: "زندگی سیاه‌پوستان نیز اهمیت دارد."

در این تظاهرات گاهی تنش میان پلیس و تظاهرکنندگان بالاگرفته و منجر به دستگیری عده‌ای شد. تظاهرات جمعه، یک روز پس از کشته شدن 5 افسر پلیس آمریکا به دست یک تک تیرانداز انجام شد.

جمعیت زیادی برای ادای احترام به افسران پلیس کشته شده در دالاس حضور به هم رساندند و برای آن‌ها دعا کردند. جنبش "زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد"، حادثه تیراندازی دالاس را محکوم کرده و این حمله را نه تنها برای خانواده‌های قربانیان، بلکه برای تمام ملت آمریکا مصیبت‌بار توصیف کرد.

این جنبش در اطلاعیه ای اعلام کرد: "فعالان حقوق سیاه‌پوستان برای پایان دادن به خشونت می‌کوشند. این حمله تنها تشدید خشونت‌ها بود. این حادثه تنها نتیجه اقدامات یک نفر بود. نسبت دادن اقدامات یک نفر به تمام جنبش، خطرناک و غیرمسئولانه است. ما به کوشش خود برای ساختن جهانی بهتر برای همه ادامه خواهیم داد."

روز جمعه، تظاهراتی در شهرهای آتلانتا، بالتیمور، بوستون، واشینگتن، شیکاگو، لس آنجلس، فیلادلفیا، دیترویت، نیواورلئان، نشویل، سان فرانسیسکو و نیویورک در اعتراض به خشونت پلیس برگزار شد.

این هفته، اعتراضات در آمریکا پس از انتشار ویدیوهایی از کشتن دو مرد سیاه‌پوست به ضرب گلوله پلیس در لوئیزیانا و مینه‌سوتا بالا گرفت. مرگ این دو نفر، علاوه بر حوادث دیگری از این دست پرسش‌های زیادی را درباره استفاده از خشونت به وسیله پلیس و نیز نظارت نژادپرستانه برانگیخته است.

در طی این تظاهرات، پلیس ار اسپری فلفل استفاده کرد و این امر، تظاهرکنندگان را خشمگین‌تر کرد. در ویدیوهای منتشر شده افرادی دیده می‌شوند که چشم‌های خود را پوشانده و روی زمین از درد به خود می‌پیچند. تظاهرکنندگان با فحاشی و پرتاب سنگ و اشیای دیگر به پلیس، خشونت‌های آن را تلافی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار