علیزاده در صحن علنی بهارستان:

شورای نگهبان ضامن استحکام مجلس است

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان ضامن استحکام و قوت امور مجلس است تا مصوبات مجلس خلاف شرع و قانون اساسی نباشد.

شورای نگهبان ضامن استحکام مجلس است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا علیزاده عضو فعلی حقوقدان شورای نگهبان در جلسه علنی امروز مجلس با تشکر از مجلس شورای اسلامی گفت: من عضو شورای نگهبان هستم که نمایندگان اینجانب را به خوبی می‌شناسند و مختصری از سوابق خود را خدمت شما عرض می‌کنم.

وی در ادامه گفت: من مشاغل قضایی خود را به عنوان قاضی آغاز کردم و با پیروزی انقلاب اسلامی در اوایل اردیبهشت 1358 وارد دادسرای قائم شهر شدم و بعد از آن با حفظ سمت به عنوان دادستان انقلاب اسلامی ساری منصوب شدم تا اینکه در اردیبهشت 1360 به امر دکتربهشتی به تهران منتقل و در دفتر ایشان مشغول به کار شدم. پس از شهادت بهشتی مدتی در دفتر موسوی اردبیلی رئیس وقت دیوان عالی بودم بعد از آن هم به عنوان بازرس در سازمان بازرسی کل کشور مشغول به کار شدم و بعد از مدت کمی به عنوان سرپرست معاون بازرسی کل کشور در اواخر سال 1373 مشغول بودم.

علیزاده خاطر نشان کرد: مدتی نیز به عنوان ارزشیابی قضات در منزل آیت‌الله یزدی را به عهده داشتم با انتصاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی من به عنوان معاون رئیس قوه قضاییه رئیس ثبت اسناد و املاک منصوب شدم البته مشاغل قضایی من حفظ شد همزمان در سال 1365 از طرف شورای به عنوان عضو شورای نگهبان معرفی شدم و در مجلس دوم نمایندگان به من رأی دادند و از آن تاریخ تا به حال مستمرا به عنوان عضو شورای نگهبان در این شورا حضور دارم.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: تاکنون دو بار از طرف آیت‌الله یزدی در سالهای 71 و 77 و یک بار توسط  آیت‌الله هاشمی شاهرودی به عنوان عضو حقوقدان معرفی شدم و در سال 1389 نیز توسط آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس فعلی قوه قضاییه به عنوان حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدم.

علیزاده ضمن تشکر از افرادی که او را برای عضو حقوقدان شورای نگهبان معرفی کردند، گفت: من چندان تمایلی برای پذیرفتن این وظیفه ندارم اما اکنون که آقایان به من لطف کردند بر خود لازم می‌دانم که این را قبول کنم و اکنون در خدمت شما هستم شاید یکی از علل معرفی بنده این باشد که رؤسای معظم قوه قضاییه مدتی قبل از اینکه به عنوان رئیس قوه منصوب بشوند عضو شورای نگهبان بوده‌اند و از من شناخت کافی دارند.

علیزاده تصریح کرد: اعتقاد قلبی و حقوقی من این است که همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند مجلس در رأس امور است و از اصول قانون اساسی است و جایگاه نمایندگان مجلس جایگاه رفیعی است. شورای نگهبان ضامن استحکام و قوت امور مجلس است تا مصوبات مجلس خلاف شرع و قانون اساسی نباشد.

وی در رابطه با انتخابات گفت: من همیشه سعی کردم که رابطه بین شورای نگهبان و مجلس تا حد امکان حفظ کنم و در موقع انتخابات نیز همیشه در خدمت آقایان بوده‌ام و در رابطه با کمیسیون‌ها نیز باید بگویم با توجه به فعالیت ده ساله من به عنوان قائم مقام در کمیسیون‌ها هرگز از حضور در این جلسات آنها کوتاهی نکرده‌ام و سعی کردم که نظرات شورای نگهبان را منتقل کنم و نظرات مجلس را تأمین کنم.

علیزاده در پایان با تشکر از مجلس، نمایندگان و کمیسیون‌ها خاطرنشان کرد: اگر به من رأی دادید این بار مهم و بزرگ را بر دوش بنده می‌گدارید سعی می‌کنم که بیش از پیش در جهت ایفای این وظیفه و همدلی و همکاری مجلس و شورای نگهبان بکوشم و اگر هم محبت فرمودید و رأی ندادید باز هم از شما متشکرم زیرا که یک وظیفه بزرگی را از دوش بنده برداشتید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار