اهواز؛

رایگان شدن سنجش سلامت نوآموزان عشایری خوزستان

رئیس اداره آموزش ‌و‌ پرورش استثنایی خوزستان گفت: طرح سنجش سلامت برای نوآموزان مناطق عشایری استان رایگان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،علی ممبینی با بیان این‌که امسال طرح آموزشی تلفیقی فراگیر برای اولین‌بار در کشور در مناطق عشایری استان اجرا‌ می‌شود، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات مطلوب آموزشی به دانش‌آموزان منطقه عشایری و برقراری عدالت آموزشی است.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در منطقه عشایری طی 2 سال گذشته بیان داشت: دانش‌آموزانی که دارای معلولیت جسمی، حرکتی، شنوایی، بینایی و اختلالات یادگیری هستند، غربال شده و تحت پوشش خدمات این طرح قرار می‌گیرند‌ و به‌طور رایگان از هزینه توانبخشی و تجهیزات شامل عینک، سمعک، عصا، ویلچر، واکر و سایر هزینه‌های دارو و درمان برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش استثنایی تصریح کرد: این دانش‌آموزان به‌عنوان دانش‌آموز استثنایی در سامانه سناد ثبت‌نام می‌شوند و سپس آموزش جبرانی زیرنظر معلمان دوره‌دیده استثنایی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ این معلمان بابت ساعات جبرانی حق‌الزحمه لازم را دریافت خواهند کرد.

ممبینی با بیان این‌که 600 مدرسه عشایری مشمول این طرح هستند، اذعان داشت: نزدیک به 2 هزار دانش‌آموز در مناطق شهری از خدمات این طرح برخوردار شده‌اند‌ و از این نظر محدودیتی وجود ندارد؛ امسال همچنین سنجش سلامت برای نوآموزان مناطق عشایری استان به‌طور رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.