سمنان؛

۱۰۰۰ هکتار از مزارع زیر طرح مبارزه زیست‌شناختی قرار گرفت

بالغ بر پنج هزار و 995 میلیون ریال برای طرح مبارزه بیولوژیک در یک‌هزار و 50 هکتار از مزارع و باغ‌های این استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان؛مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در حاشیه نشست مدیران جهادکشاورزی این استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبارزه‌های بیولوژیک و زیست‌شناختی از طریق حشرات مفید صورت می‌گیرد که زنبور تریکوگراما، کفش‌دوزک و ..از مهمترین آنها است.

عباس مشیریان با اشاره به زیان‌های ناشی از مبارزه شیمیایی به الزام استان‌ها به استفاده از این روش‌های مبارزه تاکید کرد و افزود : در قانون برنامه پنجم توسعه و در بند "د"ماده 143 این قانون بر مبارزه زیست‌شناختی ، در محصولاتی همچون انار، گوجه فرنگی، ذرت و پنبه تاکید شده است.
وی با بیان اینکه مبارزه شیمیایی تاثیرات سویی در درازمدت بر اراضی به‌جا می‌گذارند، افزود: مبارزه بیولوژیک و زیست‌شناختی چند سالی است که در کشور با جدیت بیشتری انجام می‌شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی طرح‌های استان سمنان در این راستا، خاطرنشان کرد: در همین راستا امسال در 150 هکتار از باغ‌های انار  و یک‌صد هکتار از مزارع پنبه مبارزه بیولوژیک انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: این طرح همچنین در700 هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی و یک‌صد هکتار از مزارع ذرت استان سمنان اجرا خواهدشد..
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به اعتبارات تخصیصی به این طرح در استان سمنان،گفت: بالغ بر پنج هزار و 995 میلیون ریال برای طرح مبارزه بیولوژیک در یک‌هزار و 50 هکتار از مزارع و باغ‌های این استان پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.