سمنان؛

اختصاص اعتبار 183 میلیارد ریالی برای خرید ادوات کشاورزی در سمنان

با اعتباری بالغ بر 183 میلیارد ریال برای خرید کمباین، تراکتور و ادوات کشاورزی به استان تخصیص یافته است که پس از تعیین سهمیه قابل جذب در هر شهرستان به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اختصاص اعتبار 183 میلیارد ریالی برای خرید ادوات کشاورزی در سمنان خبر داد.
حسین اصغری گفت:امسال نیز همانند سنوات قبل خط اعتباری شماره چهار مکانیزاسیون با اعتباری بالغ بر 183 میلیارد ریال برای خرید کمباین، تراکتور و ادوات کشاورزی به استان تخصیص یافته است که پس از تعیین سهمیه قابل جذب در هر شهرستان به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه مکانیزاسیون استفاده از فناوری‌های نوین روز دنیا برای توسعه پایدار است، افزود: مهم‌ترین هدف از توسعه مکانیزاسیون در کشاورزی، افزایش تولید و بهره‌وری از منابع تولید، کاهش هزینه‌ها و امکان انجام به‌موقع عملیات کشاورزی در کمترین زمان ممکن است.
اصغری در خصوص نحوه دریافت این تسهیلات توسط بهره‌برداران تصریح  کرد: متقاضیان درخواست تسهیلات می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با تکمیل فرم درخواست تسهیلات مکانیزاسیون و ثبت‌نام در سامانه ایجادشده، کار پرداخت تسهیلات انجام خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از خرید کمباین کلاس توکانو که از پیشرفته‌ترین کمباین‌های دنیاست، در شهرستان گرمسار خبر داد و گفت: این دستگاه برای اولین بار در استان و در شهرستان گرمسار در حال برداشت گندم از مزارع گندم‌کاران این شهرستان است.
وی گفت : ضایعات برداشت این کمباین پیشرفته کمتر از یک درصد است که در نوع خود حائز اهمیت است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: ادوات ، کشاورزی ، سمنان ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.