سمنان؛

معرفی هنرجویان هنرهای تجسمی برای دریافت تسهیلات

جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای سراسرکشور با ارائه 350 اثر در 11 رشته در سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به معرفی هنرجویان هنرهای تجسمی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات گفت: هنر می تواند بیکاری در کشور را ریشه کن کند.

ابراهیم محمودی افزود: اداره کل فنی و حرفه در استان سمنان بخش مهمی از کارآفرینی را برعهده دارد و با کمک اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی هنر جویان برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی گفت : برگزاری دوره های آموزشی برای آشنایی دانش آموزان به هنرهای تجسمی می تواند زمینه اشتغال پایدار در استان را افزایش می دهد و دریافت مجوزهای کارآموزی هنرهای تجسمی راه اشتغال جوانان را هموارتر می کند. 

مدیرکل فنی و حرفه ای استان خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت ساختمان و تولید فرش تفاهم نامه های مهمی با بخش های خصوصی انعقاد شده است که طی آن ارائه مدرک هوشمند وبرگزاری آزمون های ادواری برای افزایش رونق فرش و ساختمان از جمله عملکرد های این اداره در جهت ترویج کار آموزان به این مشاغل است.

محمودی گفت: به ازای هر یک نفر ،سه ساعت دوره مهارت و کارآموزی در سال گذشته ارائه شده است که از این حیث براساس جمعیت ،استان سمنان رتبه خوبی در سطح کشور دارد. 

وی افزود : در اوایل انقلاب نیروی انسانی کارآفرین در کشور و استان بسیار اندک بود اما بعد از مدتی با رونق اقتصادی و توان تولیدی کشور در دهه های 60 و 70 شاهد احداث آموزش های فنی و حرفه ای به صورت شبانه روزی بودیم که این افزایش نفر به گسترش فیزیکی و کمی این اداره کل انجامید. 

 مدیرکل فنی و حرفه استان سمنان تصریح کرد:حضور استان های همجوار در آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان در چند سال اخیر بسیار چشمگیر است و این عمل نشان دهنده برداشتن گام های کیفی در نظام آموزشی فنی و حرفه ای استان سمنان است.

جشنواره سه روزه هنرهای تجسمی هنرستان های فنی و حرفه ای سراسرکشور  با ارائه 350 اثر در 11 رشته در سمنان آغاز شد.


انتهای پیام/ر

برچسب ها: بانک ، تسهیلات ، هنر تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار