آزادی زن قاتل ۸ سال پس از قتل

حکم آزادی زن جوان که به اتهام قتل مرد افغان به پرداخت دیه کامل و سه سال زندان محکوم شده بود، با پرداخت دیه صادر شد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان حکم آزادی زن جوان که به اتهام قتل مرد افغان به پرداخت دیه کامل و سه سال زندان محکوم شده بود، با پرداخت دیه صادر شد.

رسیدگی به این پرونده از صبح ۲۸ تیر سال ۸۷ به دنبال تماس مرد جوانی با پلیس آغاز شد. این مرد به پلیس گفت که پسرعمویش را در اتاقی در ساختمان مخروبه به قتل رسانده‌اند.در پی این تماس تیم بررسی صحنه جرم راهی ساختمان مخروبه شدند.
 
آنها پس از حضور در محل حادثه با جسد مرد افغان روبه‌رو شدند. فاسد شدن جسد حکایت از آن داشت که مدت زیادی از زمان قتل می‌گذرد. از سوی دیگر بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی از اصابت ضربه جسم سنگین به سر مقتول حکایت داشت.
 
کشف رد‌پای یک زن در جنایت
 
در ادامه تحقیقات مشخص شد از چندی قبل زن جوانی به این محل رفت و آمد داشته است. با توجه به اطلاعات به دست آمده در تحقیقات، این احتمال مطرح شد که زن جوان در این جنایت نقش داشته است.
 
بدین‌ترتیب تحقیقات برای دستگیری او آغاز شد. از طرفی در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد تلفن همراه مقتول نیز به سرقت رفته است.وقتی تلفن همراه مقتول نزد پسر جوانی کشف شد، او ادعا کرد تلفن را از زن جوانی به نام ثریا گرفته است.
 
دستگیری متهم متواری
 
با اطلاعات به دست آمده، ثریا بازداشت شد. زن جوان در بازجویی‌های مقدماتی منکر قتل شد ‌اما در ادامه لب به اعتراف گشود: «در جست‌و‌جوی کار بودم که با حفیظ آشنا شدم. او به من گفت در ساختمانشان برای من کار سراغ دارد. همراه او به ساختمان مخروبه رفتم اما به محض ورود به ساختمان متوجه نیت شومش شدم.
 
بنابراین سر‌و‌صدا و سنگی را نیز به طرفش پرتاب کردم، اما حفیظ جان خود را از دست داد و من هم از محل متواری شدم.»با توجه به اعترافات متهم جوان، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و پرونده نیز با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. بدین‌ترتیب ثریا در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری محاکمه شد.
 
اما از آنجا که اولیای دم درخواست قصاص نکرده بودند، زن جوان محکوم به پرداخت دیه کامل و سه سال حبس شد. پس از پرداخت دیه کامل روز گذشته حکم آزادی ثریا امضا شد.

منبع:روزنامه ایران

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پدری دختر خودش سرمیبره محکوم نمیشه به قصاص ولی زنی برای دفاع از خودش محکوم به قصاص ودرنهایت پرداخت دیه عجب عدلیه
آخرین اخبار