خواستگارتان را با دیگران مقایسه نکنید

مقایسه کردن شرایط و موقعیت خواستگاران خود با یکدیگر مانع از تصمیم گیری عاقلانه می شود.

وجیهه مشهدی نبی روان شناس خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برخی دختران با تفکر و استرس اینکه سن شان در حال بالا رفتن است، با حضور نخستین خواستگار بدون در نظر گرفتن شرایط و اصول اولیه تن به ازدواج می دهند که این موضوع از رایج ترین اشتباهات درتصمیم گیری برای ازدواج است.

وی اضافه کرد: از دیگر اشتباهات بعضی خانم ها در ازدواج این است که با وجود دارا بودن شرایط مطلوب در یک خواستگار که از بسیاری جهات مورد تأیید است، به دلیل حرف و حدیث های بی منطق و دور از عقل دیگران، اجازه دوست داشتن آن فرد را به خود نمی دهند و در نتیجه موجب عدم پاسخ مثبت به او می شوند که یک خطای بزرگ است.

مشهدی نبی در ادامه گفت: مقایسه کردن دائم خواستگارها با هم و یا با افرادی که دراطرافتان می شناسید کار درستی نیست، زیرا هرکس در هر شرایطی نمی تواند کاملاً بی عیب و نقص باشد همچنین فکر کردن به گذشته و اندوه بخاطر از دست دادن و رد کردن خواستگارهای قبلی اشتباهی دیگر در امر ازدواج است که مانع از تصمیم گیری درست و منطقی می شود. 

این روان شناس خانواده در پایان تصریح کرد:خانم ها نباید به دلیل اینکه مورد تأیید دیگران قرار نمی گیرند، خود را پر از اشکال دانسته و اعتماد به نفس خود را از دست دهند چرا که سرنوشت هرکس با دیگری متفاوت است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار