مشهد؛

مشهد ۲۰۱۷، نیاز به زمینه و بستری برای شهر هوشمند دارد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای فراهم سازی زمینه و بستر شهر هوشمند که همان مشهد ۲۰۱۷ است، تلاش خود را می کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد ،نصرالله جهانگرد در مراسم بهره برداری از مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات مراکز مشهد، تبریز و شیراز با بیان اینکه حرکت دولت در ابتدا عقب بود از کلیه اهداف زیر ساختی از برنامه و هیچ گام موثری برداشته نمی شد، افزود: سقف ۵۰۰ گیگا ترافیک پیش بینی شده بود که به ۴۰ هزار گیگا رسیدیم.

وی ادامه داد: اکنون شاهد رشد ۸۰ برابری هستیم، اینترنت موبایل در نسل دو به سر می برد که با محوریت سازمان تنظیم مقررات موبایل نسل سوم و چهارم در حال اجراست.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات ایران گفت: پیشرفته ترین شهر و پوشش را در مشهد داریم که تحت پوشش کامل نسل سوم و چهارم موبایل قرار دارد.

وی اظهار کرد: ظرفیت ملی در کشور چهار هزار گیگا بایت است که در زمینه محتوا و موضوعات امکان مشارکت جوانان و نخبگان کشور در قالب تولید ملی، ارائه بیش از ۷۰ هزار اپلیکیشن تولید داخل و ایجاد بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی بین دانشگاهیان فراهم شده است.

 جهانگرد افزود: در حوزه خدمات و محتواو در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی در خراسان و مشهد متعهد شدیم تا زمینه و بستر شهر هوشمند را در قالب مشهد ۲۰۱۷ فراهم کنیم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.