مشهد؛

شکاف دیجیتالی شهری و روستایی باید از بین برود

مشاور وزیر در امور زیرساخت های مناطق محروم و کم برخوردار، به رفع شکاف دیجیتالی شهری و روستایی کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد ، خسروی در مراسم بهره برداری از مراکز تبادل ترافیک شبکه اطلاعات مراکز مشهد_شیراز_تبریز که در استانداری در حال برگزاری است، گفت: در خراسان 2 هزار و335 روستا وجود دارد.

وی ادامه داد: این روستاها در سه پروژه، پروژه اول 44 روستا، پروژه دوم 48 روستا و پروژه سوم 20 روستا با مبلغ 15 میلیارد تومان به مجهز به تلفن خانگی مجهز شدند، این روستاها، روستاهای بالای 20 هزار خانوار بودند.

وی افزود: هدف ما گسترش شبکه ملی ارتباطات است، همانطور که شهرها می توانند به حوائج ارتباطی خود دست یابند، روستاها نیز باید به این مهم برسند.

خسروی با بیان اینکه در یک در  25 روستا و در پروژه دیگر 18 روستا در کشور مناقصه هایی انجام شده و اگر در این دو پروژه هم سرویس های ارتباطی پیاده شود، کل روستاهای کشور تحت پوشش این سرویس قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: هزار و 625 روستا در خراسان رضوی امروز افتتاح شده و این برنامه برای 230 روستای باقیمانده تا پایان شهریور کامل می شود.

خسروی افزود: تا پایان امسال کلیه روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش شبکه ارتباط ملی قرار می گیرد واین مهم در راستای رفع شکاف دیجیتالی شهری و روستایی است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.