اعلام برنامه های اوقات فراغت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

رئیس ستاد فعالیت های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و قرآنی اوقات فراغت در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کاظم دبیری افزود: این اداره کل با هدف غنی سازی اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت مراکز، موسسات، انجمن ها و آموزشگاه ها ی آزاد هنری و همچنین شناسایی استعداد های فرهنگی و هنری در تابستان امسال برنامه های را پیش بینی کرده است.

وی گفت: فعالیت گسترده 1500 کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر استان شامل فعالیت های فرهنگی، هنری، آموزشی و برگزاری کارگاه ها و کلاس های ویژه از جمله برنامه های پیش بینی شده در اوقات فراغت است.

معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت مراکز فرهنگی، موسسات قرآن و عترت، در اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری گفت: در ایام تابستان کلاس های تخصصی هنرهای تجسمی شامل نقاشی، طراحی، سفال، خوشنویسی، موسیقی، عکاسی، سینمایی و ... توسط آموزشگاه های آزاد هنری و سینمایی در مشهد و کلیه شهرستان های استان برگزار می شود.

دبیری افزود: برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری نظیر مسابقات کتابخوانی، جشنواره های فرهنگی و هنری، نمایشگاه های فرهنگی و هنری، نشست ها و همایش ها، برگزاری محافل شعر و ادب، برگزاری جلسات انس با قرآن کریم و اجرای کارگاه های تخصصی و فرهنگی هنری و جلسات نقد آثار فرهنگی و هنری از جمله فعالیت هایی است که در خصوص غنی سازی اوقات فراغت امور جوانان توسط مراکز و موسسات فرهنگی و هنری ، موسسات قرآن و عترت، انجمن های فرهنگی و هنری در کلیه شهرستان های استان خراسان رضوی برگزار می گردد.

وی از برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت در ایام تابستان خبر داد و افزود: این نمایشگاه از 26 خرداد ماه به مدت 8 روز، با حضور 700 غرفه مراکز و موسسات قرآنی و ناشرین قرآنی از ساعت 18 تا 23 برگزار می گردد.

رئیس ستاد فعالیت های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اکران و نمایش فیلم های سینمایی در کلیه سینماهای استان با تخفیف ویژه برای پایگاه ها و مراکز اوقات فراغت، اجرای عمومی نمایش صحنه ای و خیابانی توسط انجمن های نمایش مشهد و استان و سایر شهرستان ها توسط گروه های نمایشی استان از جمله فعالیت های شاخص در غنی سازی اوقات فراغت به شمار می رود.

دبیری بر برگزاری نمایشگاه های فرهنگی کتاب و محصولات فرهنگی توسط موسسات فرهنگی و ناشرین در سطح شهر تاکید کرد و افزود: در مبادی ورودی شهر با توجه به نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد خدمات سفر استان نیز در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و تامین اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و خانواده ها صورت می پذیرد.

وی تصریح کرد: فعالیت گسترده نگارخانه های مشهد و شهرستان ها در بخش عمومی و خصوصی و نیز عرضه آثار هنری تجسمی نظیر طراحی، نقاشی، سفال، گرافیک، کاریکاتور، عکس و ... از جمله برنامه هایی است که در تامین اوقات فراغت جوانان نقش پررنگی را دارد.

معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پیش بینی برنامه های ایام جشن های دهه کرامت از تاریخ 14 تا 24 تیرماه و اجرای برنامه های متنوع نظیر سلسله جشنواره های بین المللی امام رضا (ع) ، جشن ها و فعالیت های شادمانه و مردمی، گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) برگزاری مسابقات، نمایشگاه ها، نشست ها و ... که همزمان با تابستان سال جاری توسط مراکز و موسسات و سازمان های دولتی و غیر دولتی صورت می پذیرد از دیگر برنامه هاست.

دبیری تصریح کرد: بررسی و اجرایی کردن برگزاری نمایشگاه بین المللی کاروان آفتاب (عرصه کارگاه ارائه آثار فرهنگی و هنری ویژه فرهنگ و معارف رضوی) با هدف بستر سازی مناسب برای تولید، ارائه و شکوفایی آثار مرتبط با فرهنگ و معارف رضوی در ایام دهه کرامت در محل نمایشگاه بین المللی مشهد و با حضور پرشور استان ها، بخش بین الملل و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) نیز به عنوان یکی از فعالیت های شاخص در تابستان 1395 دنبال می گردد.

وی گفت: فعالیت گسترده خانه های دیجیتال و مجتمع های فرهنگی دیجیتال استانی تحت نظر شبکه ملی فرهنگ و ارائه خدمات اینترنت پاک و نرم افزارهای اسلامی، دینی و اطلاعات عمومی که یکی از فعالیت های شاخص فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در تابستان 1395 به شمار می رود.

معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: فعالیت بیش از 1000 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و شبکه توزیع فیلم های سینمایی نمایش خانگی و نرم افزارهای بازی و سرگرمی نیز یکی از فعالیت های پرمخاطب در تامین اوقات فراغت می باشد.

دبیری تصریح کرد: فعالیت 1500 کتابخانه عمومی کانون های مساجد نیز بعنوان یکی از فعالیت های محوری در غنی سازی اوقات فراغت و توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در تابستان 1395 به شمار می رود.

وی درخصوص اطلاع رسانی افراد درخصوص این برنامه ها افزود: اطلاع رسانی و تبلیغات برای معرفی مراکز فرهنگی و هنری و برنامه ها اقدامات و فعالیت های مذکور از طریق تبلیغات محیطی، بیلبوردها و تلویزیون های شهری و رسانه استانی، خبرگزاری ها، روزنامه های کثیرالانتشار و پایگاه اطلاع رسانی و همچنین شبکه های مجازی و کانال های مختلف نیز به عمل می آید.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار