داوری بیش از 300 اثر علمی و فرهنگی نهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی

ببش از 300 اثر علمی و فرهنگی از نويسندگان داخلی و خارجی به دبیرخانه نهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به مرحله داوری رسیده است.

بیش از 300 اثر علمی و فرهنگی در مرحله داوری نهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دبير اجرایی جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی گفت: با پایان مهلت ارسال آثار به نهمين جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی 314 اثر علمی و فرهنگی از نويسندگان داخلی و خارجی به زبان‌های مختلف با موضوع حضرت رضا(ع) و خاندان آن حضرت به دبيرخانه رسیده و در اختیار گروه داوری این جشنواره قرار گرفته است.

قیصری نیک افزود: این آثار به زبان‌های فارسی، عربی، انگليسی، اسپانیایی، کردی، تركی آذربايجانی، كره ای، نروژی و از كشورهايی همچون لبنان، كره جنوبی، نروژ، الجزابر، هند، دانمارک به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بيشترين آثار ارسالی در حوزه علوم و معارف و تاریخ و سیره رضوی است، گفت: از مجموع آثار رسیده تعداد 242 اثركتاب، 14 اثر پايان نامه، 42 اثر شايسته چاپ و 16 اثر كتاب ديجيتال است.

دبير اجرایی جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی افزود: بخش مهمی از آثار رسيده به دبيرخانه در بخش کتاب شامل محورهای علوم و معارف رضوی، تاريخ و سيره رضوی، داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبان‌های خارجی است.

 قيصری نيک گفت: هدف از برگزاری اين جشنواره ترويج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعاليت‌ّهای علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سيره، زندگی و ابعاد مختلف شخصيت حضرت رضا(ع) و شناسايی، تجليل و حمايت از توليدکنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمينه فرهنگ رضوی است.

وی افزود: نهمين جشنواره بين‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی، با موضوع امام رضا (ع) و خاندان آن حضرت شامل حضرت موسی الکاظم(ع)، حضرت جوادالائمه(ع)، حسين بن موسي الکاظم(ع)، احمد بن موسی الکاظم(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در دهه کرامت در سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.