در سالروز تخریب بقیع؛

تظاهرات علیه رژیم آل سعود در پایتخت آمریکا

شماری از مسلمانان و فعالان ضدجنگ در آمریکا با سردادن شعارهایی علیه رژیم آل سعود، در اعتراض به سیاست های این رژیم تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، اتباع امریکاییِ عراقی، سوری، یمنی، ایرانی و پاکستانی‌الاصل و فعالان ضدجنگ امریکایی در مقابل سفارت عربستان سعودی در واشینگتن دی.سی، پایتخت آمریکا علیه آل سعود تظاهرات کردند.

 الیان خمیسی، خبرنگار پرس تی وی در واشینگتن گزارش داد صدها معترض با سر دادن شعارهایی نظیر «سعودی و داعش یکی هستند و تفاوت تنها در نام آن‌‎هاست» و «مردم بله، سعودی نه ... خانوادۀ سلطنتی باید برود» اعتراض خود را به سیاست‌های رژیم عربستان سعودی نشان دادند.

این تظاهرات در اعتراض به حمایت عربستان سعودی از تروریسم در منظقه غرب آسیا و همچنین استبداد رژیم سعودی در قبال اقلیت‌ها صورت گرفت. معترضان همچنین اقدامات آل سعود در تخریب امکان مقدس اسلامی در شهرهای مکه و مدینه را محکوم کردند. 

روز چهارشنبه (24 تیر) مصادف با 7 شوال، سالگرد تخریب مزار ائمه بقیع سلام الله علیهم درعربستان بود.


براساس گزارش خمیسی، تظاهرات‌کنندگان خواسته‌های خود را در قالب نامه‌ای خطاب به مقامات دیپلماتیک عربستان به سفارت این کشور در آمریکا نیز تحویل دادند.

معترضان همچنین در مقابل کاخ سفید تجمع کرده و از مقامات آمریکایی خواستند روابط خود را با عربستان سعودی قطع کنند.  

تظاهرات‌کنندگان نسبت به نقش عربستان در کشته شدن هم‌وطنان خود در کشورهای مختلف خاورمیانه اعتراض کردند.

نشریۀ نیویورک تایمزِ آمریکا اخیراً گزارش داد تسلیحاتی که آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) و رژیم سعودی در اختیار معارضانِ دولت سوریه قرار داده بودند، در بازار سیاه کشور اردن فروخته شده‌اند.

عربستان سعودی خود نیز از فروردین ماه سال گذشته، حملات مرگباری علیه کشور فقیر یمن اجرا کرده است که بیش از 8 هزار و 600 قربانی گرفته‌اند. عربستان در جنگ نابرابر خود علیه یمن که با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور، صورت می‌گیرد، از تسلیحات ممنوعه‌ای همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده و اماکن مسکونی، تجاری و بیمارستانی را هدف قرار داده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار