آیین نامه راه‌اندازی شرکت های دانش‌بنیان به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

معاون پژوهش و فناوری وزير علوم از ابلاغ آيین‌نامه تاسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: آیین‌نامه تاسیس و راه‌اندازی شرکت های دانش بنیان هفته گذشته به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ابلاغ شده است.

وي توسعه دانش را تحقق علم، خلاقیت و نوآوری در جامعه دانست و افزود: عمده اینها از طريق  مراکز علمی و دانشگاهی انجام مي‌شود و اگر قرار به توسعه است باید مبتنی بر علم و فناوری باشد. درواقع افزایش ارتباطات بین المللی و حضور در مجامع بین المللی علمی از سال گذشته زمینه ساز تقویت جایگاه علمی ایران در دنیا و رشد علوم صنعت و اقتصاد شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه فقط مسئولیت آموزش دانش را ندارد بلکه محوریت پژوهش، خلاقیت و کار آفرینی در نظام اقتصادی و زندگي روزمره مردم را نيز برعهده دارند، که این وظیفه خطیر به عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

احمدی اظهار داشت: بهره‌مندی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی از یک درصد بودجه هزینه‌ای جاری دانشگاه‌ها به صورت يك قانون دائمي درآمده و لازم است همکاری لازم  برای تحقق این امر انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد سلطانی درباره ابلاغ بخشنامه راه اندازی شرکتهای دانش بنیان از سوی وزارت علوم پیش از این اعلام کرده بود که آیین نامه فوق به ۱۰ سال گذشته بر می گردد ولی به دلایل اقتصادی، عدم وجود قطعی شرکت های دانش بنیان و نبود صندوق نوآوری وشکوفایی ... به مرحله اجرایی نرسیده بود اما طی اطلاع رسانی صندوق به دانشگاهها، تاکنون به ۱۰ استان اعلام کرده ایم و شرایط ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاههای این استانها بعد از ابلاغ آببن نامه وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار