ارومیه؛

تصویب یک فوریت طرح تبدیل تکاب به منطقه ویژه صنعتی

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: یک فوریت طرح تبدیل شهرستان تکاب به منطقه ویژه صنعتی و تجاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،هاشمی در نشست مدیران دستگاه های اجرایی و معدن داران این شهرستان گفت: یک فوریت این طرح به تصویب رسیده و در انتظار بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس است.

وی افزود: پس از بررسی این طرح در کمیسیون اقتصادی، طرح تبدیل شهرستان تکاب به منطقه ویژه صنعتی و تجاری برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

هاشمی تاکید کرد: با تصویب نهایی این طرح، تکاب با ظرفیتهای بالقوه در بخش معدن و صنایع معدنی به منطقه ویژه صنعتی و تجاری با محوریت معادن تبدیل می شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: توسعه تکاب نیازمند سرمایه گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی است و کارخانه های طلا و سنگ می تواند برای بهبود اقتصادی منطقه موثر باشد.

وی در خصوص مشکلات موجود در بخش معدن شهرستان تصریح کرد: تشکیل کمیته مشترک تعامل بین معدن داران و دستگاه های اجرایی تکاب و انجمن های صنفی معادن به منظور تسهیل در امور فعالیت های معدنی از ضروریات توسعه معادن شهرستان است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب افزود: شایسته است که فعالیت های معدنی در تکاب تحت لوای یک برند اقتصادی انجام شود.

در حال حاضر بیش از 50 معدن فعال و قابل بهره برداری در تکاب روزانه بیش از یک هزار و 500 تن انواع مواد معدنی شامل سنگ تراورتن، گرانیت و سایر مواد معدنی تولید و استخراج می شود.

در دو معدن زره شوران و آغدره تکاب بیش از یکصد تن ذخیره طلا وجود دارد که از این لحاظ در منطقه خاورمیانه رتبه اول را دارا است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.