ارومیه؛

برگزاری جلسه شهرستانی ستاد احیای دریاچه ارومیه درشاهین دژ

جلسه شهرستانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با حضور معاون فرماندار و جمعی ازمدیران دستگاه‌های مربوطه در شاهین دژ برگزار شد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون فرماندارشاهین دژ در جلسه شهرستانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در شاهین دژ اظهار داشت: مسئله بحران آب امروز یک مشکل برای تمام مناطق است که مردم باید آنرا جدی تلقی نمایند.

حبیب یزدانی معاون فرماندار شاهین دژگفت: بحث بحران آب یک مسئله جدی است و اگر تدابیر لازم که بیشتر آن نیاز به عزم مردمی وملی دارد, پیش بینی واجرا نشود در آینده نزدیک با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

معاون فرماندار شاهین دژاظهار داشت:دولت تدبیر وامید با اقدامات عملی وتاکید رئیس جمهور محترم بر احیا دریاچه بهر قیمتی کارهای مفید و بزرگی در راستای حفظ منابع آبی واحیا دریاچه ارومیه انجام داده است .

حبیب یزدانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مصرف بهینه آب در این شهرستان بیان کرد: در بخش فرهنگی تلاش کرده‌ایم که آگاهی بخشی در همه اقشار و بدنه جامعه رواج و به یک موضوع اجتماعی تبدیل شود.

وی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط بخش فرهنگی را شناسایی حفر چاه‌های غیر مجاز و جلوگیری از آنها دانست و گفت:عزم جدی وتاکید فرماندار محترم در شهرستان جهت انسدادوجلوگیری از حفر چاههای غیر مجاز جهت احیا وحفاظت از منابع آبی در شهرستان وجود دارد .

معاون فرماندار شاهین دژتصریح کرد :توقیف دستگاه‌های حفاری غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های دارای پروانه و برق‌دار کردن آنها، نصب کنتورهای هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های دارای پروانه و برق‌دار کردن آنها، اجرای سیستم‌های تحت فشار و بهره‌برداری و بهینه کردن آنها و جلوگیری از برداشت آب از منابع سطحی واقدامات آموزشی در جهت بالا بردن سطح آگاهی کشاورزان از دیگر اقدامات انجام گرفته در شهرستان بوده است.

درادامه این جلسه مدیران ادارات جهاد کشاورزی ,امور آب اقدامات وبرنامه های خود را در زمینه حفظ وصیانت از منابع آبی در شهرستان تشریح نمودند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.