کرمانشاه؛

افتتاح فاز نخست مجتمع کشت و صنعت قصرشیرین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افتتاح فاز نخست مجتمع کشت و صنعت قصرشیرین در جریان سفر کاروان تدبیر و امیدبه این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسروشهبازی با بیان اینکه قرار است پروژه مجتمع کشت و صنعت بیستون در شهرستان قصرشیرین در سطح چهار هزارهکتار اجرایی شود، گفت: این پروژه با رویکرد توسعه باغات در برنامه قرار گرفته است.

شهبازی با بیان اینکه در جریان سفر رئیس جمهوری به استان فاز نخست این پروژهکه در سطح 600 هکتار اجرایی شده افتتاح خواهد شد، گفت: این طرح شامل احداث باغات مدرن نخیلات، مرکبات و انگور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: احداث سیستمآبیاری تحت فشار قطره‌ای در سطحهزار هکتار، احداث یک سد مخزنی ذخیره آب به ظرفیت 25 میلیون مترمکعب و... از طرح‌های جانبی این پروژه هستند که تاکنون اجرایی شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مجری این پروژه بنیاد مستضعفان است، افزود: تاکنون برای اجرای این طرح 130 میلیارد تومان هزینه شده است.

شهبازی پیش‌بینی کرد: این باغات در زمان اوج تولید سالانه 30 هزار تن محصول داشته باشند.

شهبازی سپس با بیان اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به کرمانشاه 61 پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها در استان 1640 میلیارد ریال سرمایه گذاریشدهو بهره‌برداری از این پروژه‌ها 1402 نفر اشتغال‌زایی در استان به همراه خواهد داشت.

شهبازی با بیان اینکه بخشی از این پروژه‌ها در حوزه آب و خاک خواهد بود، گفت: در سفر دولت تدبیر و امید به کرمانشاه حدود 40 پروژه در زیربخش آب و خاک به بهره‌برداری خواهد رسید که با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود 3300 هکتار از اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز خواهند شد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، افتتاح ، نخست ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.