کرمان؛

تحصیل100دانشجوی اتباع خارجی در رفسنجان

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان گفت: در حال حاضر 100 دانشجوی اتباع در دانشگاه آزاد واحد رفسنجان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، محسن صفریان بااشاره به اینکه این دانشگاه سال67با یک رشته تأسیس شد افزود: این دانشگاه در مقاطع دکترای تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشجو دارد و 50 درصد رشته‌ها در دو سال اخیر راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: این دانشگاه271نفر عضو هیأت‌ علمی دارد که 60 مورد آنها تمام‌وقت هستند و از بهترین اساتید دانشگاه‌های تهران در بین آن‌ها وجود دارد.

صفریان بااشاره به اینکه در بخش پژوهش و فناوری تعداد 483 مقاله علمی وجود دارد،افزود: در کنفرانس‌های مختلف شامل 96 مقاله ملی و 110 بین‌المللی، 89 مقالهisiو 55 مقالهiscو ... از افتخارات این دانشگاه است.

وی گفت: اخیرا با توجه به سفارشات رئیس عالی دانشگاه مبنی بر درآمدزایی، چند تفاهم‌نامه در طرح‌های برون دانشگاهی با نیروی انتظامی و سازمان زندان‌های استان کرمان امضا کردیم.

صفریان عنوان کرد: در زمینه ریزگردها با سازمان محیط‌زیست طرحی مورد تصویب قرار گرفت که پنج‌ ساله است و ابلاغ آن هفته آینده صورت می‌گیرد و این طرح به دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان واگذار شده است.

وی بااشاره به 31 هزار و 160 مترمربع ساختمان‌سازی دانشگاه افزود: کتابخانه دانشگاه در 2 هزار و 600 مترمربع و 90 درصد پیشرفت فیزیکی و مسجد دانشگاه با 100 مترمربع زیربنا و 55 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

صفریان به پروژه تولید کاغذ از سنگ آهک اشاره کرد وگفت: این کار در هیچ جای کشور هنوز انجام نشده، در این پروژه نیاز آبی صفر است و نیاز به قطع درختان نیز ندارد.

وی اظهار داشت: پروژه مذکور از طرح‌های زیست‌محیطی دانشگاه است که کارهای تحقیقاتی آن انجام و در 36 کشور جهان این کار صورت گرفته است.

صفریان درخواست تأسیس گروه علوم‌پزشکی، رفع مشکلات اتباع و تأسیس مرکز الکترونیکی در خارج از کشور را مطرح کرد و گفت: در حال حاضر 100 دانشجوی اتباع در دانشگاه آزاد واحد رفسنجان مشغول به تحصیل هستند که بالاترین آمار در استان را داریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار