آموزش انجام طرح ترابردپذیری بین سه اپراتور تلفن همراه

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید با هر سیم‌کارتی که دارید شماره موبایل خود را بین اپراتورها جابه‌جا کنید با ما همراه باشید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بعد از اینکه دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد که مشترکان تلفن همراه می‌توانند با کمترین هزینه، اپراتور موبایل خود را با حفظ شماره تغییر دهند، خیلی از کاربران دوست داشتند  هر چه سریع این طرح را اجرا کنند، حالا  اگر قصد مهاجرت به اپراتور های دیگر را دارید در ادامه با همراه باشید تا انجام این کار را به شما آموزش دهیم.


اجرای طرح ترابردپذیری بین سه اپراتور تلفن همراه + آموزش کامل

آموزش کوچ از اپراتور همراه اول و رایتل به اپراتور ایرانسل :

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید با سیم‌کارت همراه اول یا رایتل خود وارد شبکه ایرانسل شوید باید به آدرس"eform.irancell.ir" مراجعه کنید. در این صفحه ضمن تعریفی از عملیات ترابردپذیری، مراحل درخواست و انجام ترابرد شماره تلفن همراه زیر نمایش داده شده است: 


نکته هایی که برای انجام ترابرد شماره داده شده نیز به شرح زیر است:

**ترابردپذیری تنها برای مشترکان حقیقی امکان‌پذیر است.

**اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه صرفا از طریق پیامک با سرشماره ۶۶۷ انجام خواهد شد.

**لازم است کاربر جهت تایید فرآیند، عدد ۱ را ظرف ۲۴ ساعت به شماره مذکور پیامک کند.

**هزینه ترابرد رایگان بوده و کاربر فقط مبلغ ۳,۰۰۰ تومان بابت سیم‌کارت می‌پردازد.

**ترابردپذیری برای مشترکان حقوقی باید به صورت کتبی و از طرف صاحبان مجاز یا نمایندگان معرفی شده، از طریق مراجعه به یکی از مراکز خدمات انجام گیرد.

**اپراتور ایرانسل هم فرمی جهت تکمیل اطلاعات حقیقی مربوط به مالکان سیم‌کارت در نظر گرفته که در واقع مربوط به مرحله پیش ثبت‌نام است. پیش از باکس تکمیل اطلاعات فردی، خدمات و سرویس‌های اپراتور دوم به صورت کامل تشریح شده است.


آموزش کوچ از اپراتور همراه اول و ایرانسل به اپراتور رایتل :

اگر از جمله مشترکانی هستید که می‌خواهید با سیم‌کارت همراه اول یا ایرانسل خود وارد شبکه رایتل شوید باید به آدرس "www.rightel.ir/mnp "مراجعه کنید. در ابتدا پنجره هشدارگونه‌ای باز می‌شود که در آن درباره ترابردپذیری و انتقال به این اپراتور بدون تغییر شماره گفته شده است.

در صفحه اصلی آدرس مذکور، پنجره ساده و سه بخشی در نظر گرفته شده که شامل ۱٫درخواست ترابردپذیری شماره ۲٫ پیگیری وضعیت ترابردپذیری و ۳٫ لغو ترابردپذیری است. فرم‌های تعبیه شده توسط رایتل ساده و سبک‌تر از دو اپراتور دیگر است و تکمیل آنها نیازمند وقت چندانی نیست که از این جهت، بیشتر به نظر در می‌آید.


آموزش کوچ از اپراتور ایرانسل و رایتل به اپراتور همراه اول :

اگر از جمله مشترکانی هستید که می‌خواهید با سیم‌کارت ایرانسل یا رایتل خود وارد شبکه همراه اول شوید باید به آدرس "www.join.mci.ir" مراجعه کنید.

در صفحه باز شده باکسی جهت "ورود به پورتال ترابرد” وجود دارد که داخل آن کادری برای وارد کردن شماره ایرانسل یا رایتل وجود دارد. کسانیکه تقاضای ورود به همراه اول را دارند باید برای مشاهده اطلاعات سرویس ترابرد به این اپراتور، شماره‌شان در اپراتورهای دیگر را وارد کرده و رمز عبور دریافتی را از طریق پیامک دریافت کنند.

بعد از دریافت رمز عبور یکبار مصرف وارد صفحه‌ای می‌شوید که درخواست ترابرد آنلاین را می‌کند؛ به این شکل که فرمی برای تکمیل اطلاعات حقیقی مربوط به مالک سیم‌کارت در نظر گرفته شده است. در پایین صفحه نیز باکس‌های مجزایی برای معرفی خدمات اپراتور اول در نظر گرفته شده است.

در بخش دیگری نیز به متقاضیان ترابرد گفته شده که بعد از تکمیل فرم و ثبت درخواست، پیامکی جهت اخذ تأیید از طرف رگولاتوری برای متقاضیان ارسال خواهد شد که پس از تأیید آن، ترابرد مشترکان اعتباری و دائمی به ترتیب ظرف حداکثر ۳ و ۵ روز کاری انجام می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۰ ۳۱ تير ۱۳۹۵
باشه مرسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۳۰ تير ۱۳۹۵
این کار نکنید که مثل من ضرر می کنید، خطم ریخته بهم .