در حاشیه هفدهمین نمایشگاه تلکام؛

زمان عرضه سیم کارت‌های مجازی مشخص شد

معاون سازمان تنطیم مقررات در حاشیه هفدهمین نمایشگاه تلکام به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد.

قوانین در نظر گرفته شده برای شبکه های مجازی / تعیین زمان برای سه اپراتور رسمی در انتخاب اپراتور مجازی / زمان عرضه سیم کارت های مجازی / میزان موفقیت ترابرد پذیری به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون سازمان تنظیم مقررات رادیویی در نسشت خبری حاشیه هفدهمین نمایشگاه تلکام به برخی سوالات خبرنگاران جواب داد ؛ وی در خصوص زمان عرضه سیم کارت های مجازی برای  عموم اعلام داشت که سه اپراتور رسمی کشور موظف شده اند تا سوم آبان با یکی از اپراتورهای مجازی قراداد بسته و به ارائه سرویس به آنها بپردازند که تا کنون رایتل همکاری های مربوطه را انجام داده و دو اپراتور دیگر باید تا پایان زمان مشخص شده به این برنامه عمل کنند. وی همچنین افزود زمان در نظر گرفته شده برای اپراتور مجازی سوم آذر ماه است و ما در آذر ماه با شش اپراتور مجازی قرارداد های لازم را بسته و سیم کارت اپراتورهای مجازی را برای ارائه عرضه خواهیم کرد.

عباسی شاهکوه در ادامه این نشست از گرفتن مجوز برای شبکه های داخلی خبر داد و گفت: در خصوص OTT ها، با هدف گسترش کارایی در رقابت با نمونه های خارجی از مشاورهای خارجی کمک گرفتیم و با همکاری مرکز ملی فضای مجازی سعی شده تا برنامه های لازم تدوین و برای تایید به شورای عالی فضای مجازی فرستاده شود.

بخش دیگر صحبت های شاهکوه در خصوص همکاری شرکت مخابرات با شرکت های فعال در حوزه فاوا بود؛ وی گفت شرکت مخابرات با راه اندازی سامانه ای به منظور برقراری عدالت در ارائه خدمات ملزم به واگذاری زیر ساخت های خود به شرکت های مختلف است که تا کنون 15 هزار درخواست در این سامانه به ثبت رسیده است.

در خصوص میزان موفقیت طرح ترابرد پذیری  نیز صحبت به میان آمد و وی اظهار داشت: موفقیت ابعاد مختلفی دارد، همین که این طرح بعد از سالها بطور موفق اجرا شده و روزانه ترابردهای مختلفی بین اپراتورها انجام می شود جای امیدواری است. البته هیچ سیستمی خالی از اشکال نخواهد بود ولی در این حوزه تقریبا اشکالات نزدیک به صفر شده است.

شکوهی استقبال مردم از این طرح را مورد قبول عنوان کرد و افزود: ما امکانات لازم را مهیا می کنیم و مرحله بعد انتخاب با مردم است. البته در این مدت میزان استقبال مردم رو به افزایش بوده است، چرا که در بدو این طرح روزانه 500 تقاضای ترابرد دریافت می شد اما طبق آخرین آمار اکنون روزانه 4000 هزار تقاضا ثبت می شود. وی ادامه داد البته ممکن است بدلیل کمرنگ بودن تبلیغات، عدم اطمینان مردم در خصوص شیوه اجرای طرح و یا بی تفاوتی مردم نسبت به عملکرد اپراتورها تا کنون حجم جابجایی ها بالا نبوده نباشد. ولی تا کنون بدون آمار دقیق و بطور تقریبی در کل 20 هزار جابجایی صورت گرفته، البته نه بصورت تفکیک شده برای هر اپراتور و با در نظر گرفتن این نکته که درخواست های زیادی رد شده هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار