عکس تمام رنگی 360 درجه از خورشید + فیلم

مهندسان رصدخانه خورشيدی ناسا تصويری متحرك و زيبا را با چرخش 360 درجه اي به دور خورشيد ثبت و منتشر كردند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در شش جولای سال 2016، مهندسان رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا در یک مانور هفت ساعته توانستند چرخش 360 درجه ای به دور خورشید را ثبت كنند این رصد خانه داده های شگفت آوری را به دست آورد.

 در این دوره این رصدخانه برای پوشش کامل چرخش به دور خورشید هر 12 ثانیه یک تصویر گرفته است، این تصاویر را ابزار تصویربرداری جوی رصدخانه در حداکثر طول موج ماورای بنفش که معمولا به چشم ما پنهان بوده گرفته شده اما در تصویر متحرك گرفته شده برای مشاهده ساده تر به رنگ طلایی قابل نمایش شده است.

این مانور برای کمک به تصویربرداری مغناطیسی، لرزه‌شناسی خورشیدی، شکل خورشید و لبه های بیرونی آن سالانه دو بار در رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا اتفاق می افتد. 

خورشید کاملا کروی بوده اما سطح دارای تحرک و انرژی است که همین موضوع موجب شده که سطح و شکل آن تغییر کرده و تصویربرداری مغناطیسی و لرزه‌شناسی خورشیدی سخت تر شود. 

علاوه بر اين موارد دو بار چرخش كامل به دور خورشيد  کمک مي كند تا نقشه دقيق‌تري از خورشید ترسيم شود و تغییرات  لبه هاي بيروني و فعاليت هاي خورشید مانند فوران هاي غول پيكر و تابش هايي مضر آن براي ماهواره ها و فضانوردان در طول يك چرخه خورشيدي كه به طور حدودي ١١ سال طول مي كشد بهتر مشخص شده و مورد مطالعه قرار گيرد.


لینک دانلود
منبع:nasa

انتهای پیام/
برچسب ها: فضا ، خورشید ، ناسا ، رصدخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار