چابهار؛

توسعه بندر چابهار از اولویت های وزارت راه و شهرسازی

نشستی با حضور معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل کمیته تخصصی حمل و نقل محور شرق از ضروریات برنامه ای وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در حمل کالا و ترانزیت کشور است.

آقایی افزود: خوشبختانه طرح توسعه بندر چابهار 75 درصد رشد فیزیکی ، عملیات ساخت موج شکن ، دایک پیرامونی، اسکله های کانتینری ، اسکله چند منظوره ، کپ بیم های کانتینری ، بلوک چینی اطاله اسکله 100 درصد پیشرفت دارد.
وی افزود: از  203 هکتار اراضی که مقرر است ایجاد شود، 165 هکتارآن یعنی با 81 درصد پیشرفت درحال اجرا شده است .
آقایی گفت:  میزان 13 میلیون و 500 هزارمتر مکعب ازکل حوضچه لایروبی شده و چیزی حدود یک میلیون متر مکعب دیگر تا پایان باقیست و این میزان  81 درصد پیشرفت را نشان می دهد.
همچنین اسفندیاری معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: اتمام توسعه بندر چابهار از اولویت های کاری وزارت راه و شهرسازی است به همین منظور ما در سایر بخشها از قبیل بهبود راه های مواصلاتی در تلاشیم و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق تحولی در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل شرق کشور ایجاد کنیم.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: توسعه ، بندر ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار