زاهدان؛

رشد ورزش در سیستان و بلوچستان

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ورزش استان سیستان و بلوچستان موفق به کسب رتبه اول کشوری در توسعه ورزش همگانی شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛ثوری افزود: استان سیستان و بلوچستان از حیث میزان قهرمانی و مدالگیری، اعزام تیم و برگزاری مجامع و جشنوارها رتبه اول کشور را کسب کرده است. 

وی ادامه داد: ورزش استان در مجموع به چند بخش تقسیم می شود، ورزشهای انجمنی و سبکی و ورزشهای المپیکی، که سیاست وزارت ورزش و جوانان حمایت از ورزشهای المپیکی می باشد زیرا  اعتبارات کفاف حمایت از تمامی رشته های ورزشی را به وزارت  نمی دهد. 

وی با بیان اینکه رشته های اصلی، رشته هایی است که در بازی های آسیایی و المپیک حضور دارند، افزود: ورزشهای رشته های سبکی در زمره ورزش های همگانی قرار می گیرند و تمام افراد میتوانند به آن بپردازند و به دلیل کمبود اعتبارات خود ورزشکار باید در جهت درآمد زایی آن اقدام کند. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه بین مدالهای رشته های سبکی و اصلی تفاوت بسیاری وجود دارد، تصریح کرد:در سراسر دنیا هر هفته یک مسابقه قهرمانی جهان در رشته های سبکی در حال برگزاری است در حالی که رشته های اصلی هر 4 سال یکبار مسابقات برگزار می شود که این خود نشان از اهمیت بالای این ورزشها دارد. 

انتهای پیام/گ
برچسب ها: رشد ، ورزش ، زاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار