قناعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

طرح کاهش اختیارات شهردار تهران به تصویب نرسید

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک فوریت طرح کاهش اختیارات شهردار تهران در حوزه مباحث مالی در صحن علنی شورا به تصویب نرسید.

طرح کاهش اختیارات شهردار تهران به تصویب نرسید
ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: یک فوریت طرح کاهش اختیارات شهردار تهران در حوزه مباحث مالی که 22 نفر از اعضا آن را به امضا رسانده بودند در صحن علنی شورا به تصویب نرسید. یکی از بحث‌های که در خصوص آن اعضای شورا طرح‌ها را به امضا رسانده بودند در خصوص کاهش اختیارات شهردار تهران در بحث‌های مالی بود.

وی با بیان اینکه عده‌ای از اعضا در خصوص این طرح صحبت‌های را مطرح کردند، افزود: ما به دنبال کاهش اختیارات شهردار تهران در مباحث مالی برای روزهای آتی نیستیم بلکه به دنبال آنیم که با یک بررسی دقیق به این نتیجه برسیم که در چه حوزه‌های دست شهردار را باز بگذاریم.

قناعتی با تأکید بر اینکه افراد امضا کننده طرح بیشتر به دنبال کنترل تصمیمات شهردار تهران در مباحث مالی هستند، گفت: آنها گفتند ما به دنبال جو سازی نبوده‌ایم بلکه به دنبال  این هستیم که شهردار تهران برخی از موضوعات را به صحن شورا بیاورد تا اعضا در خصوص آن بررسی‌ و تصمیمات لازم را بگیرند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این طرح در صحن شورای شهر بررسی شد اما اعضا به آن رأی مثبت ندادند به همین منظور به شکل عادی مسیر خود را طی خواهد کرد.

وی ادامه داد: به اعضای شورای شهر 6 ماه فرصت داده شد که در کمیسیون‌های خود بررسی کنند که کدام بودجه باید به صورت مطلق در اختیار شهردار تهران قرار بگیرد و همچنین در خصوص چه موضوعاتی باید اختیارات شهردار تهران با حساب و کتاب و کنترل شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار