هجوم مردم ونزوئلا به کلمبیا برای تهیه غذا و دارو

هزاران نفر از مردم ونزوئلا برای تهیه غذا و دارو به کلمبیا وارد شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس ای تودی، روز شنبه ده ها هزار نفر از مردم ونزوئلا برای به دست آوردن غذا و دارو به کشور همسایه، کلمبیا، هجوم آوردند. 

مرز کلمبیا و ونزوئلا یک سال پیش با دستور مقامات دولتی بسته شده بود. این مرز روز شنبه برای مدت کوتاهی باز شد و در پی آن مردم به کلمبیا هجوم بردند.

در پی سقوط بهای نفت از سال 2014، ونزوئلا با بحران شدید اقتصادی مواجه شده است. این بحران زندگی میلیون ها نفر از مردم این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. 

وزارت امور خارجه کلمبیا در بیانیه ای اعلام کرد روز شنبه دست کم 35000 نفر از مردم ونزوئلا وارد کلمبیا شدند. ورود این افراد به کشور کلمبیا، تحت تدابیر امنیتی و به طور منظم انجام خواهد شد.
روز شنبه گذرگاه مرزی بین دو کشور کلمبیا و ونزوئلا به مدت 8 ساعت باز شد. گفته می شود این مرز روز یکشنبه نیز دوباره باز خواهد شد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور کنونی ونزوئلا، از بازگشایی مرز دو کشور استقبال کرد و از مردم خواست در هنگام ورود به کشور کلمبیا ایجاد هرج و مرج نکنند.

مادورو مخالفان دولت را عامل اصلی کمبود غذا، دارو و کالاهای اساسی در ونزوئلا دانست. وی افزود: مخالفان با ایجاد هرج و مرج اقتصادی در ونزوئلا درصدد برکناری او از قدرت هستند.

از سوی دیگر، مخالفان مادورو مشکلات اقتصادی ونزوئلا را ناشی از سوء مدیریت اقتصادی دولت می دانند.

مادورو در اوت 2015 (31 روز منتهی به 10 شهریور 94) دستور بستن مرز بین کلمبیا و ونزوئلا را به دلایل امنیتی و همچنین قاچاق کالا صادر کرده بود.

پیش از بسته شدن مرز، روزانه بیش از 100 هزار نفر از دو گذرگاه مرزی بین دو کشور برای تردد استفاده می کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار