ارومیه؛

پیش‌بینی برداشت 800 تن انار از باغات شهرستان سردشت

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت : امسال پیش‌بینی می شود در حدود 800 تن محصول انار از باغات این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رسول سعیدیان با اعلام این مطلب گفت : شهرستان سردشت به لحاظ تولید محصولاتی از قبیل گردو، انار، سماق و انگور دیم از اهمیت زیادی در بین سایر شهرستانهای استان برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به اینکه 112 هکتار باغات در این شهرستان به انار اختصاص دارد، تصریح کرد: 112 هکتار از باغات انار این منطقه بارور و 18 هکتار غیربارور است.

وی با بیان اینکه سردشت یکی از شهرهای مهم آذربایجان غربی در تولید انار است، اذعان داشت: سال گذشته 945 تن انار از باغات این شهرستان که بیشتر به صورت دیم است برداشت شد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های مهم انار تولیدی در شهرستان سردست کیفیت عالی آن است که به صورت ارگانیک تولید می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 800 تن انار از باغات این شهرستان برداشت شود.

سعیدیان با اشاره به تولید گردو در سردشت، اعلام کرد: 800 هکتار از باغات این شهرستان به گردو اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 486 تن گردو در این شهرستان تولید شده بود، خاطر‌نشان کرد:800 هکتار از باغات گردو در این منطقه بارور و 170 هکتار غیربارور است.

وی با اشاره به برداشت گردو در این شهرستان، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار و 347 تن گردواز باغات این شهرستان برداشت شود.

این مسئول با بیان اینکه ارقام سیب در این شهرستان شامل سیب رد و گلدن است، تصریح کرد: سال گذشته از باغات سیب در این شهرستان 13 هزارتن سیب برداشت شده است.

سعیدیان خاطر نشان کرد: 700 هکتار از باغات شهرستان سردشت به سیب اختصاص دارد که از میزان 700 هکتار از باغات این منطقه بارور و 125 هکتار غیربارور است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به برداشت سیب در این شهرستان، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 4 هزار تن سیب از باغات این منطقه برداشت شود که نسبت به مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد، اعلام کرد: 80 هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: برداشت ، سردشت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.