اوباما: کشتن ماموران پلیس، اقدامی بزدلانه بود

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به کشته شدن سه نیروی پلیس در شهر باتن، این اقدام را بزدلانه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در واکنش به کشته شدن سه پلیس در باتن روژ اعلام کرد کشتن ماموران پلیس اقدامی بزدلانه بود، هیچ چیز نمی تواند خشونت علیه پلیس را توجیه کند.

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد کسی نمی داند چرا ماموران پلیس به قتل رسیده اند، اما در پیام خود قتل پنج مامور پلیس را که هفتم ژوئیه در شهر دالاس در ایالت تگزاس کشته شده بودند، یادآور شد.

یک نظامی سابق برای گرفتن انتقام سیاه پوست هایی که به دست پلیس کشته شده بودند، پنج مامور پلیس را در دالاس کشت.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای کاخ سفید منتشر کرد، خاطر نشان کرد برای دومین بار در طول دو هفته، ماموران پلیس که هر روز جان خود را برای محافظت از جان شما به خطر می اندازند، در حالی که به انجام وظیفه خود مشغول بودند، در اقدامی بزدلانه به قتل رسیده اند.

اوباما افزود این حملات که علیه حکومت قانون و جامعه متمدن است باید متوقف شود . اوباما همچنین پیشنهاد کرد امکانات دولت فدارل در اختیار مقامات ایالت لوییزیانا قرار گیرد و وعده داد عدالت برقرار خواهد شد.

به گفته رئیس پلیس محلی روز یکشنبه در تیراندازی در باتن روژ سه مامور پلیس کشته و هفت پلیس دیگر زخمی شدند. بر اساس بیانیه رئیس پلیس محلی یکی از تیراندازها کشته شده است و دو تیرانداز دیگر گریخته اند.

این واقعه در حالی رخ می دهد که در مرکز لوییزیانا به لحاظ تنش های نژادی فضا بسیار متشنج است و این شهر تظاهرات زیادی را علیه خشونت پلیس شاهد بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار