ماجرای ادامه دار تیراندازی های پلیس آمریکا؛

جنجال در آمریکا با انتشار فیلمی دیگر از قتل یک بی گناه به دست پلیس

مقامات پلیس شهر فرزنو آمریکا، فیلمی منتشر کردند که در آن پلیس، جوانی 19 ساله را به ضرب گلوله می کشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، مقامات پلیس شهر فرزنو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، ویدئویی منتشر کردند که تیراندازی پلیس به جوانی نوزده ساله را نشان می دهد.

این گزارش می افزاید، ویدئو از دوربینی به دست آمده است که به بدن یکی از ماموران پلیس متصل بوده است. در این ویدئو پلیس پس از آن که خودروی مقتول را در حاشیه جاده متوقف می کند، به دیلان نوبل، جوان نوزده ساله اهل شهر فرزنو، دستور می دهد دستانش را بالا برده و روی سرش بگذارد.

وی در زمانی که در حال آمدن به سمت پلیس بوده است، می گوید:« از زندگی متنفرم». افسران پلیس تنها به این جرم که مقتول دست هایش را بالا نبرده است و این جمله را بر زبان رانده است و به دلیل واهی هراس از مورد حمله قرار گرفتن، وی را به ضرب چهار گلوله از پای در می آورند.

«جری دی یر» رئیس پلیس شهر فرزنو در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: «من می دانم انتشار این ویدئو مورد تایید و مطلوب همگان نخواهد بود، به ویژه برای پلیس، اتحادیه ها و همچنین خانواده مقتول و جامعه. ولی قول می دهم در  تحقیقات در خصوص این حادثه نهایت سعی و تلاش و دقت را صورت دهم؛ از جامعه می خواهم به من اعتماد کنند.»

دی یر می گوید: «افسر پلیسی که به سمت مقتول شلیک کرد، در هراس بوده است که مبادا مقتول در زیر لباس خود به دنبال اسلحه می گردد؛ اما در گزارش ها آمده است که وی در دستش جعبه پلاستیکی ده سانتیمتری داشته است.» این حادثه در بیست و پنجم ژوئن رخ داد. پدر مقتول، پلیس را متهم کرده است که افسران پلیس فرزندش را اعدام کرده اند، نه آن که وی را به قتل رسانده باشند.

ساعاتی پس از انتشار این ویدئو، و همزمان با تظاهرات های متعدد مردم آمریکا در اعتراض به خشونت های پلیس این کشور در به قتل رساندن دو سیاهپوست آمریکایی- آفریقایی، معترضان در مقابل اداره پلیس شهر فرزنو تجمع کردند و خواستار اجرای عدالت در خصوص این پرونده شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار