در واکنش به کشته شدن چند نیروی پلیس اعلام کرد؛

اوباما: عمیق‌ترین گسل‌های دموکراسی ما نمایان شد

رئیس جمهور آمریکا درباره تیراندازی به 5 مامور پلیس در دالاس گفت اختلافات در جامعه این کشور به صورت ناگهانی خود را نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، رئیس جمهور آمریکا درباره تیراندازی مرگبار به پنج مامور پلیس گفت: عمیق‌ترین گسل‌های دموکراسی ما، به صورت ناگهانی خود را نشان داد. 

باراک اوباما در سخنانی در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا در مراسم یادبود ماموران پلیس این شهر که در پی تیراندازی‌ها کشته شده بودند، نام کشته شدگان را تک تک بر زبان آورد و درباره زندگی خانوادگیشان توضیحات مختصری دارد. 

وی گفت: پنج شنبه گذشته این پنج مامور برای حفظ نظم در تظاهرات مسالمت آمیز که در واکنش به کشته شدن آلتون استرلینگ در شهر باتون‌روژ و فیلاندو کاستیل در شهر مینه‌سوتا برگزار می‌شد، حضور یافتند. کار این ماموران حفظ حقوق قانون اساسی در این کشور بود. 

رئیس جمهور آمریکا گفت: درحالیکه اقدام و رفتار پلیس موضوع تظاهرات بود، و با وجود آنکه ممکن است شعار‌ها و کاغذنوشته‌هایی مغایر با نظرات این ماموران اظهار شده باشد، آن‌ها کارشان را به صورت حرفه‌ای انجام دادند. حدود ساعت نه بود که تیراندازی صورت گرفت. 

باراک اوباما در ادامه گفت: اقدام فرد تیرانداز در هدف قرار دادن ماموران پلیس، نه تنها اقدامی خشن بود بلکه نشان دهنده نفرت نژادی بود. عمیق‌ترین گسل‌های دموکراسی ما به صورت ناگهانی، خود را نشان داد و احتمالا بیشتر شد هرچند ما می‌دانیم که چنین اختلافاتی جدید نیستند و قطعا اینکه این اختلافات در گذشته بیشتر بودند. 

وی افزود: ما وقتی که با این خشونت روبرو می‌شویم از خود می‌پرسیم که آیا اختلافات نژادی در آمریکا اصلا قابل رفع شدن است؟ ما از خود می‌پرسیم که آیا جامعهٔ آمریکایی‌های آفریقایی تبار احساس می‌کنند که به صورت ناعادلانه و غیر منصفانه هدف پلیس قرارمی گیرد؟ ادارات پلیس هم احساس می‌کنند که آیا به صورت غیرمنصفانه فقط به علت انجام دادن کارشان، بدنام می‌شوند؟ در این صورت آیا اصلا می‌توانند این دو گروه تجارب یکدیگر را درک کنند؟ 

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: ما تلویزیون را روشن می‌کنیم و یا در اینترنت گشت و گذار می‌کنیم و می‌بینیم که موضع گیری‌ها شدید‌تر می‌شود و خط بندی‌ها پررنگ‌تر می‌شود. سیاستمداران محاسبه می‌کنند که چگونه جلب توجه کنند یا اینکه چگونه از پیامد‌ها اجتناب کنند؟ ما همه این‌ها را مشاهده می‌کنیم و به این فکر می‌افتیم که ممکن است اوضاع بد‌تر شود. من این را درک می‌کنم. من درک می‌کنم که آمریکایی‌ها چه حسی دارند؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۳ تير ۱۳۹۵
هنوز روز خوش این حیوونهای امریکایی است که خون تمام کشته های دنیا به گردن این امریکاییهای شغال است باید به زودی امریکا از درون بپاشد
آخرین اخبار