تاج: باشگاه‌ها موظف به تشکیل تیم بانوان شدند

رییس فدراسیون فوتبال گفت: بتازگی مصوب شد که همه باشگاه های فوتبال یک تیم بانوان در فوتسال یا فوتبال داشته باشند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی تاج اظهار کرد:فوتبال با هیچ پدیده ای قابل مقایسه نیست و بسیاری از صفحات روزنامه های ورزشی در ایران و 90 درصد اخبار خبرگزاری ها در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:فوتبال جمع زیادی از جامعه را در بر گرفته است و امروزه بسیاری از کشورها حتی قدرت سیاسی خودشان را هم به وسیله فوتبال به رخ هم می کشند و در یورو دیدید که ریاست جمهوری کشورها در آن درگیر بودند و حتی دیدید که اروپا تعطیل و تحت تاثیر این رقابت ها بود. به همین دلیل فوتبال وضع گسترده ای در کشور دارد.

رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد:فوتبال در کشور ما اصلاً در حال سکون نیست و ما مرتباً باید پاسخگو باشیم و این نیز امری طبیعی است.در فصل گذشته برخی ها بازی های لیگ را به صورت مستقیم با حضور در ورزشگاه ها دیدند و تعداد زیادی هم از طریق گیرنده ها شاهد مسابقات بودند.

وی افزود:وضع فعلی فوتبال ما بد نیست و اکنون در رده سنی بزرگسالان، اول آسیا، لیگ برترمان در رده دوم آسیا، فوتسال مان در جایگاه پنجم دنیا، فوتبال ساحلی مان در رده ششم دنیا و فوتسال بانوان مان در رده نخست آسیا قرار دارد و باید بگویم این شرایط خوب است ولی  با چالش هایی هم مواجه هستیم و یکی از این چالش ها، فوتبال ستیزی است و باید تلاش کنیم که فضای آن را آرام کنیم چرا که فضای فوتبال نباید ملتهب باشد.چرا که با التهاب به جایی نمی رسیم.باید بدگفتاری ها و بدگمانی ها را تعطیل کنیم و حرف‎های‎مان را به صورت جدی، منظم و مستند بزنیم.

وی گفت:ما مایل هستیم اگر فسادی در فوتبال وجود دارد، به صورت جدی دنبال شود.رییس کمیسیون اصل 90 نیز گفته است که پرونده مختومه است ولی واقعیت این است که ما فوتبال ستیزی را نمی پسندیم.چرا که اعتقادمان این است که فوتبال خیلی گسترده است و بهترین راه این است که فوتبال را بپذیریم.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به رقبای ایران در جام جهانی، گفت:امروز رقبای ما در حال انجام هزینه های بسیاری هستند و به صورت جدی کار می کنند. به هر جهت در حال حاضر باید کشور را در ابتدا برای المپیک و مدال آوری در آن بسیج کنیم و بعد هم تلاش کنیم که به سمت مقدماتی جام جهانی برود.ما فوتبالی ها، فوتبال را در دنیا به دو قسمت تقسیم می کنیم؛کشورهایی که در جام جهانی هستند و کشورهایی که در جام جهانی نیستند و ما باید حتما در جام جهانی حضور داشته باشیم و می دانید که میزان خوشحالی که از این بابت در کشور تولید می شود، با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و در واقع مرزی ندارد و همه درگیر این توفیق می شوند.

وی خاطر نشان کرد:تلاش می کنیم معاون دادستان تهران را به عنوان مسوول کمیته اخلاق منصوب کنیم و خواسته ایم به صورت جدی به موضوع فساد در فوتبال بپردازیم و سایرین هم باید کمک کنند و این یک بحث جدی است.

تاج در ادامه با بیان اینکه وضع درآمدی باشگاه ها خوب نیست، گفت:فصل گذشته استقلال اهواز را در لیگ برتر داشتیم و آقای بختیاری زاده یک تیم بسیار جوان و پویا را تشکیل داد ولی این تیم با مشکل مالی مواجه بود و باید بگویم امروزه نیز جوان گرایی کار درستی است و ما شاهدیم که میانگین سنی تیم های لیگ از حدود 30 سال به 26.8 رسیده است.مرحوم دهداری یک سال تیم ملی را جوان کرد و هنوز هم ذکر و خیر او وجود دارد و اکنون هم که دوستان به جوان گرایی روی آورده اند و باید افراد را در این راستا تشویق کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد:بحث نقدینگی به شدت فوتبال را تهدید می کند و از چالش های جدی است.می خواهیم با مجلس صحبت کنیم تا در خصوص این چالش ها به صحبت بپردازیم و این که چگونه می توان آن ها را رفع کرد.

وی با اشاره به برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر، گفت:فوتبال خوزستان مثل شهرهای مقاوم در زمان جنگ، دین خود را ادا کرده است.سازمان لیگ هم تلاش کرد که به عنوان گرامی داشت مردم خرمشهر، فینال جام حذفی را در این شهرستان برگزار کند و می خواهیم هر سال این رقابت را در خرمشهر برگزار کنیم.سهم فوتبال خوزستان در کشور بسیار زیاد است.من روز گذشته در جمع تیم ملی جوانان بودم و شاهد خوزستانی ها در این تیم بودم.خوزستان همچنین در فوتبال ساحلی و بخش بانوان نیز سهم دارد.

تاج با اعلام یک خبر خوب برای بخش بانوان، گفت:مصوب شد که همه باشگاه های فوتبال یک تیم بانوان در فوتسال یا فوتبال داشته باشند و ما نیز به جای 5 درصدی که می خواهیم از محل قرارداد بازیکنانشان بگیریم، 3 درصد دریافت می کنیم و هر باشگاهی باید 300، 400 میلیون تومان را به بخش بانوان اختصاص دهد.ما به صورت جدی در سال آینده فوتبال بانوان را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تاج ، تیم بانوان ، جام حذفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار