آبادان؛

توسعه یافتن کشاورزی آبادان با اعتبارات عمرانی

کشاورزی آبادان با اعتبارات عمرانی توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان گفت: عدم پرداخت به موقع خسارات کشاورزی توسط صندوق بیمه کشاورزی از مشکلات ما است.

شاکر هندالی افزود: نداشتن امنیت و ورود حیوانات وحشی مثل گراز که از کشور همسایه به زمین‌های کشاورزی می‌آید و باعث نابود شدن مزارع می‌شوند از دیگر مشکلات است که فکر می‌کنم بتوان با حصارکشی مرزی از این موضوع جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه عدم ثبات قیمت خرما در بازار از مشکلات دیگر ما است گفت: متاسفانه دلالان آن را به قیمت پایین از نخل‌دار خریداری می‌کنند و جالب اینکه از شهریور ماه پارسال تاکنون، پرداختی به کشاورزان نداشته‌اند و در این خصوص بیشترین سود را دلال می‌برد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان افزود: یکی از ظرفیت‌های بزرگ آبادان در زمینه کشاورزی با توجه به اینکه درآمد‌ها پایین است و تک محصولی اینجا وجود دارد، می‌توان با احداث طرح‌هایی کنار حاشیه بهمنشیر به تولید و پرورش ماهی روی بیاوریم و قطعا به اقتصاد منطقه کمک شایانی می‌کند.

هندالی با ابراز تاسف از اینکه شرایط کنونی کشاورزی در آبادان سبب مهاجرت کشاورزان به سایر استان‌ها و شهر‌ها شده است گفت: طبیعی است این موضوع دست نیاز ما را به‌دلیل عدم خودکفایی به سایر کشور دراز می‌کند بنابراین باید به فکر باشیم و نیازهای کشاورزی را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.