در دیدار نماینده بعثه با تولیت امام حسین (ع) مطرح شد؛

برگزاری مراسم مشترک عرفه ایران و عرق

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و تولیت عتبه حسینی در خصوص برپایی گسترده تر مراسم عرفه در عراق تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جعفرالموسوی تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) که به ایران سفر کرده است امروز با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد. 

نماینده ولی فقیه در امورحج وزیارت و تولیت عتبه حسینی با توجه به نزدیک شدن به ایام حج تمتع درخصوص برپایی گسترده ترمراسم عرفه درعراق تبادل نظرکردند. 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر بر آمادگی بعثه مقام معظم رهبری برای توسعه همکاری‌های تحقیقی، پژوهشی و تصویری و تبادل تجربیات با اعتاب مقدسه درعراق تاکید و ابراز امیدواری کرد با همکاری دو طرف کارهای بزرگی انجام شود. 

دراین دیدار نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت هماهنگی و همکاری میان سازمان‌ها و نهادهای ایرانی و عتبه‌های مقدسه در عراق را برای افزایش رضایت زائران بسیارموثر دانست و گفت: حرکت درچارچوب سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته به پیشبرد موفق‌تر کار‌ها منجر خواهد شد. 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ورود به کارهای مشترک با اعتاب مقدسه درعراق نظیرساخت هتل و آشپزخانه‌های متمرکز را از سیاست‌های حوزه حج وزیارت ذکر کرد و افزود: امروز همه دست اندرکاران باید ضمن حفظ انسجام و هماهنگی در راستای پر رونق شدن موضوع زیارت و خدمت به زائران گام بردارند. 

وی لزوم آشنایی بیشتر زائران با آداب زیارت و زندگی ائمه اطهار (ع) را یادآور شد و تصریح کرد: ساماندهی این مقوله که امروز مورد هجمه دشمنان واقع شده بسیار مهم است. زائران باید نحوه معاشرت با یکدیگر را بدانند وخیرخواه، کمک کار و مکمل همدیگر باشند. 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر برگزاری باشکوه نمازهای جماعت و آیین‌های مذهبی دراعتاب مقدسه عراق را از افتخارات مکتب تشیع خواند و برآمادگی بعثه مقام معظم رهبری برای توسعه همکاری‌های تحقیقی، پژوهشی و تصویری و تبادل تجربیات تاکید وابراز امیدواری کرد با همکاری دو طرف کارهای بزرگی انجام شود. 
 
تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) نیزدراین دیدار از همکاری خوب دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت درعراق با عتبه حسینی تقدیر کرد و گفت: ارتباط و هماهنگی به صورت مستمر ودر سطح عالی میان دو طرف برقرار است. 

سید جعفرالموسوی ازهمکاری دربرگزاری هرچه باشکوه تر آیین‌های مذهبی استقبال کرد و دوطرف تلاش مشترک برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمن از جمله القاء شبهات را ضروری دانستند. 

نماینده ولی فقیه در ادامه با مهم خواندن پیروزی رزمندگان عراقی بر تروریست‌های تکفیری در فلوجه ابراز امیدوراری کرد که گام نهایی برای آزادی موصل نیز برداشته شود. 

وی افزود: تروریست‌های تکفیری نفس‌های آخر را می‌کشند و با انسجام داخلی عراقی‌ها از بین خواهند رفت و شرایط امنیتی بهتر خواهد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار