نظافتی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

حضور بیش از 20زائر ایرانی در زندان های عراق/ وزارت خارجه و سازمان حج پیگیر هستند

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بیش از بیست زائر ایرانی که از طریق کاروان های غیرمجاز به عتبات عالیات سفر کرده اند در زندان های عراق به سر می برند.

حضور بیش از 20زائر ایرانی در زندان های عراق/ وزارت خارجه و سازمان حج پیگیر هستندمحسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلاتی که کاروان های غیرمجاز برای زائران به وجود آورده اند، گفت: متاسفانه تعدای از کاروان های غیر مجاز با رها کردن زائران باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای آنان شده اند و هم اکنون بیش از بیست زائر ایرانی در زندان های عراق به سر می برند.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام پیک اعزام زائران به عتبات عالیات دفاتر غیرمجاز که اقدام به اعزام زائران در قالب کاروان های خود می کنند، مانند قارچ رشد کرده و حتی گاهی خود زائران نیز گمان می کنند این کاروان ها متعلق به سازمان حج و زیارت است.

نظافتی تاکید کرد: این کاروان به دلیل نداشتن تجربه و شناخت کافی، در ایام پیک اعزام با افزایش قیمت ها در عراق مواجه می شوند و زمانی که نمی توانند از پس هزینه ها برآیند زائران را به حال خود رها می کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در توضیح بیشتر گفت: این دسته از کاروان ها بر خلاف کاروان های حج و زیارت، گذرنامه های زائران را در اختیار هتل داران قرار می دهند و با توجه به عدم پرداخت هزینه هتل و رها کردن زائران به حال خود، گذرنامه های زائران در اختیار مدیر هتل باقی می ماند و با مشکل مواجه می شوند که در حال حاضر بیش از بیست زائر به همین طریق در زندان های عراق به سر می برند.

وی بیان کرد: وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت در حال پیگیری هستند تا این افراد از زندان های عراق رها شوند، در حالی که این دسته از زائران بدهکارانی هستند که با کاروان هایی مشرف شده اند که هیچ ارگان رسمی زیارتی از آنان حمایت نمی کند.

نظافتی گفت: به همه متقاضیان اعزام به عتبات توصیه می کنیم که به کاروان هایی مراجعه کنند که زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کند و اگر به دفاتری برخوردند که به صورت غیرمجاز اقدام به اعزام زائران می کند به سازمان حج و زیارت، نیروی انتظامی و قوه قضائیه اطلاع دهند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان یادآور شد: دو هزار و دویست دفتر مجاز سازمان حج و زیارت در کشور فعال هستند که اسامی آن ها در سایت این سازمان قید شده ضمن اینکه آدرس و اطلاعات این دفاتر ظرف هفته آینده در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار