آینده نامطمئن بازار نفت و سردرگمی تولیدکنندگان

پس از گذشت دو سال از کاهش شدید بهای نفت، شرکت‌های نفتی در حال آماده‌شدن برای تجربه مجدد ضرر و زیان در بازار طلای سیاه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بلومبرگ؛ تحولات سیاسی جهان در هفته های اخیر، شرکت های نفت را وادار کرده تا برای آینده ای نامطمئن آماده شوند. تاکنون بسیاری از شرکت های استخراج کننده نفت، پیش بینی تولید خود در سال آینده 29 درصد کاهش داده اند.

بهای نفت خام از بیشترین میزان خود در ژوئن سال 2016 بیش از 10 درصد کاهش یافته است. این موضوع باعث ایجاد ترسی دوباره درخصوص احتمال سقوط بهای نفت شده است. بسیاری از شرکت های بزرگ جهان، پیش بینی خود را برای کاهش بهای طلای سیاه در سومین هفته متوالی افزایش داده اند. 

در همین حال بسیاری از این شرکت ها سعی کرده اند از افزایش بهای نفت در هفته های گذشته حداکثر استفاده را ببرند. این شرکت ها سهام خود را در تعدادی بی سابقه ای به فروش رسانده  و با استفاده از درآمد آن بدهی هایشان را پرداخت کرده اند و یا به سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز پرداخته اند. شرکت های مختلف در این زمینه تاکنون 16 میلیارد دلار جذب سرمایه کرده اند.

یکی از تحلیلگران اقتصادی در این باره اظهار کرد: " این شرکت ها در تلاش هستند تا با کسب منابع مالی، در آینده نامشخص بازار نفت باقی بمانند. بسیاری از آن ها می دانند که بازار نفت هنوز به ثبات نرسیده است."

حجم منابع بنزین در شهرهای آمریکا آن چنان افزایش یافته است که نیویورک 5 تانکر حامل بنزین را در هفته گذشته از ورود به بنادر خود منع کرد. بر اساس گزارش های منتشر شده ذخایر بنزین آمریکا با 0.5 درصد رشد به 240.1 میلیون بشکه افزایش یافته است. فصل تابستان، پر مصرف ترین فصل بنزینی سال نیز تاکنون نتوانسته حجم این ذخایر را کاهش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار