روایتی از دیداری شاعرانه با رهبر انقلاب در حرم رضوی/"تقبل الله" حضرت آقا در قبال شعر

جمعی از شاعران و مداحان کشور و مشهد مقدس چند روز گذشته در حرم مطهر امام رضا(ع) با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی می‌شود که عده‌ای شاعران آئینی و مداحان مشهد با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند؛ دیداری که سبب قوت قلب در وجود شاعران و مداحان مشهدی شد.

حتی برای شاعرانی که بارها در محضر مقام معظم رهبری حضور داشتند و شعرخوانی کرده‌اند؛ این دیدار حس و حال عجیبی دارد اما افرادی که برای نخستین بار است در محضر مقام معظم رهبری حضور پیدا می‌کنند و چهره نورانی و پرانرژی ایشان را می‌بینند که دیگر حالشان جای خود دارد و ذوق و حرص بیشتری برای این دیدار دارند.

در همین راستا گفت‌وگویی با چندنفر از شاعران آئینی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

توجه رهبر انقلاب به پیشرفت شاعران و مداحان

سیدرضا موید یکی از شاعران آئینی است که به گفته خود چندین بار توفیق داشته با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشد و در محضر ایشان شعرخوانی کند می‌گوید: با وجود اینکه چندین بار در محضر رهبرمعظم رهبری شعرخوانی کرده‌ام اما هر دفعه که به دیدار ایشان دعوت می‌شوم همان حس و حال اولین روزی که ایشان را دیدار کردم داشتم.

وی می‌افزاید: من قصیده‌ای در مدح امام رضا(ع) خواندم که مطلع آن این گونه آغاز می‌شود:

مولای مهربان من یا اباالحسن(ع)          

عشق من و جان منی یا اباالحسن(ع)

خورشید را به خاک حریم تو دیدم           

آری تو آسمان منی یا اباالحسن(ع)

و بیت پایانی که مورد تشویق قرار گرفت آمده است

در خاندان من همه دلداده توان              

محبوب خاندان منی یا اباالحسن(ع)

این شاعر آیینی عنوان می‌کند: بعد از اتمام اشعار هر یک از شاعران مقام معظم رهبری چندین بار از کلمه «تقبل الله» استفاده می‌کردند و در پایان این مراسم ایشان اشاره‌ای به شعر و پیشرفت شاعران و مداحان داشتند که توجه ایشان به این زمینه سبب خوشحالی همه حاضران شد.

وی می‌گوید: پسرم روح الله موید نیز در این دیدار شعری با موضوع مدافعان حرم اجرا کرد که مورد توجه مقام معظم رهبری و تشویق حاضران شد.

دیدار با رهبر تا مدت‌ها در روحیه من تاثیر خوبی دارد

غلامرضا شکوهی نیز  بیان می‌کند: از سال 72 تا سال 95 دیدارهای زیادی با مقام معظم رهبری داشتم و در محضر ایشان شعرخوانی داشتم و در آخرین دیدارم نیز شعر در مدح صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) خواندم که  مورد تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفتم و با توجه به اینکه من تنها یک صندلی با مقام معظم رهبری فاصله داشتم، چندین بار بعد از شعرخوانی من ایشان فرمودند آقای شکوهی شعر خوبی خواندید.

وی می‌گوید: مقام معظم رهبری در ادبیات بسیار واقف هستند و شعر خوب را از بد به خوبی تشخیص می‌دهند و توجه بسیار زیادی به این موضوع دارند و با توجه به اینکه خود ایشان نیز در شعر و ادبیات تبحر دارند از درک زیادی در زمینه ادبیات برخوردار هستند.

شکوهی می‌افزاید: هرگاه مقام معظم رهبری را در دیدار با شاعران و مداحان می‌بینم ایشان چهره بشاش و خندانی دارند و به شاعران همیشه با برخورد و سخنان ارزشمندشان روحیه می‌دهند. دیدار با ایشان همیشه تا مدت‌ها در روحیه من تاثیر خوبی داشته است، به دلیل قدرت و دقت بالای ایشان در ادبیات هر وقت در محضر ایشان شعر خوانی دارم تمام سعی خودم را کردم تا درست بخوانم  و به خوبی شعرم را اجرا کنم.

مقام معظم رهبری اشتیاق زیادی داشتند

جواد قربان پور یکی دیگر از مداحان و شاعران آیینی است وی می‌گوید: رهبر معظم برای این دیدار از همه سرحال‌تر و آماده ‌تر بودند، حوصله و توجه ایشان به اشعار و مداحی‌ها نشان از اشتیاق ایشان برای این جلسه بود.

وی عنوان می‌کند: بعضی از مداحان و مسئولان هیئت‌ها که شاید در نظرسنجی‌های ما به‌ اصطلاح انقلابی نبودند و فقط با یک خوش‌ذوقی برای این دیدار دعوت‌ شده بودند، از همه زودتر آمده بودند و حرص و ذوق بیشتری برای زیارت رهبر داشتند.

این مداح آیینی می‌افزاید: سید روح‌الله مؤید فرزند استاد سید رضا مؤید، غزلی حماسی در مدح شهدای مدافع حرم خواند که  تشویق دائم مقام معظم رهبری را به همراه داشت و ایشان در انتها برای سلامتی استاد مؤید دعا کردند.

در این مراسم استاد سید یعقوبی آل  در مدح حضرت صدیقه اطهر(سلام‌الله علیها) و حضرت امیر(علیه‌السلام) شعر خوانی داشتند که  دو مورد تشویق حضرت آقا قرار گرفت. یکی از شاعران چنارانی شعری کوتاه در باب جنایت رژیم پهلوی در مسجد گوهرشاد قرائت کرد که مورد تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفت، همچنین سید حجت بحرالعلوم غزلی عاشورایی خواند.حاج رضا آتشبار شعری برای حرم خواند و مرثیه‌ای برای امام مجتبی(علیه‌السلام) و جواد حیدری نیز دقایقی دل‌ها را امام رضایی کرد.

شعرخوانی استاد غلامرضا شکوهی، استاد مؤید و استاد اکبر‌زاده نیز به ترتیب در مدح حضرت زهرا(سلام‌الله علیها)، غزلی در باب فاجعه خونین مسجد گوهرشاد و غزلی در مدح امام رضا(علیه‌السلام) و چند رباعی در باب اتحاد و وحدت جهان اسلام خواندن که با تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار