اعضای شورای فرهنگی وزارت کشور با خانواده شهید سرگرد نورکرم سوری دیدار کردند

اعضای شورای فرهنگی وزارت کشور با حضور در منزل شهید سرگرد نور کرم سوری از خانواده معظم شهدا تقدیر کردند.

اعضای شورای فرهنگی وزارت کشور با خانواده شهید سرگرد نورکرم سوری دیدار کردندبه گزارش حوزه وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین قربانلو امام جماعت وزارت کشور ، خلیلی مدیر کل توسعه منابع انسانی، قشقایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج و تنی چند از دیگر اعضای شورای فرهنگی وزارت کشور به منظور تجلیل از خانواده معظم شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر در منزل شهید والامقام نور کرم سوری حضور یافتند.

در این دیدار همسر وفادار شهید سوری ضمن توصیف خصوصیات و دیدگاه های فکری و مکتبی شهید به بیان خاطراتی از دوران زندگی با این شهید سرافراز پرداخت.

شهید نور کرم سوری متولد 1336 درخانواده ای مذهبی در توابع شهرستان نهاوند متولد و در سال 1354 با ورود به آموزشگاه درجه داری و پس از گذراندن دوره های مختلف در تهران و شیراز در گردان 247 به عنوان توپچی تانک مشغول انجام وظیفه شد.

شهید معظم در تمام عملیات های کوچک و بزرگ ذیل لشکر 21 حمزه سیدالشهدا (ع) و منجمله عملیات های فتح المبین ، طریق القدس ، بیت المقدس ، رمضان ، بدر و خیبر و ... با حضور به عنوان شکارچی تانک و ادوات زرهی دشمن نقش ارزشمندی را در این عملیات ها داشت و سرانجام پس از ماه ها حضور فعال به عرصه نبرد به هلاکت رساندن عده کثیری از دشمنان و نابود ساختن ادوات زرهی آنها سرانجام در تاریخ 1362 در منطقه عملیاتی چم سری دهلران به علت اصابت ترکش خمپاره دشمن از ناحیه سینه و دست و پا مجروح و به علت شدت جراحات وارده در همان تاریخ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حاصل زندگی مشترک شهید دو فرزند پسر به نام های رسول متولد 1358 و عباس متولد 1359 می باشد که به لطف خداوند و فداکاری همسر محترم شهید هر دو دارای تحصیلات عالی هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار