سعادت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پدیده ریزگردها باید منطقه‌ای رفع شود/ ریزگردها راه حل استانی ندارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: فعالیت‌های زیست محیطی علی‌الاصول باید منطقه‌ای رفع شود.

پدیده ریزگردها باید منطقه‌ای رفع شود/ ریزگردها راه حل استانی نداردقربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکارهای لازم برای مهار ریزگردها در بخش‌های غربی استانهای کشور اظهار داشت: فعالیت‌های زیست محیطی علی‌الاصول باید منطقه‌ای رفع شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با ریزگردها راه حل استانی ندارد خاطر نشان کرد: در این زمینه فعالیت‌ها و اقداماتی را صورت دادیم و نهایتا توانستیم با کاشت پوشش گیاهی و مالچ پاشی از میزان پیشروی ریزگردها تا اندازه‌ای قابل توجه بکاهیم.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه منشأ ریزگردها استانی نیست بیان داشت: ریزگردها از کشورهای اردن، عراق، سوریه، عربستان وارد کشور می‌شود و بنا به شرایط آب وهوایی این کشورها ریزگردها تولید می‌شود لذا باید با نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی این مسئله مورد رسیدگی قرار گیرد.

سعادت افزود: عراق مشغول انجام عملیات نظامی با داعش است و درگیر جنگ. به هر حال شرایط مناسبی در منطقه برای رسیدگی به این پدیده وجود ندارد و اولویت نخست برای این کشور، مباحث امنیتی است. همانطور که میدانید عراق در تامین هزینه‌های جنگ با داعش در مضیغه است و برای رفع مسئله ریزگرد هم باید با برنامه‌های اساسی، هزینه‌های بسیاری را متحمل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم ریزگردها را مهار کنیم تا مردم از این وضعیت نابه‌سامان خارج شوند. 

انتهای پیام/

 
برچسب ها: ریزگرد ، عراق ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار