معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی:

انفعال سازمان همکاری‌های اسلامی در قبال کشتار مردم مظلوم کشمیر تاسف‌بار است

معاون امور بین الملل حزب موتلفه گفت: انفعال سازمان همکاری‌های اسلامی در قبال کشتار مردم مظلوم کشمیر تاسف‌بار است.

انفعال سازمان همکاری های اسلامی در قبال کشتار مردم مظلوم کشمیر تاسف بار است
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صولی معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی درباره وقایع اخیر و کشتار مردم بی پناه کشمیر اظهار داشت: مبارزه با ظالم و دفاع از مظلومين از محکمات انقلاب اسلامی و از اصول ثابت سياست خارجي جمهوری اسلامی ایران است. متاسفانه در روزهای اخیر، اخبار بسیار نگران کننده ای از هجوم گسترده نیروهای نظامی به مردم غیر نظامی و بی پناه کشمیر، به گوش می رسد. بهره گیری از نیروهای نظامی و استفاده از سلاح های مرگ بار در مواجهه با مردم معترضی که هیچ ابزار دفاعی در اختیار ندارند، مغایر با موازین حقوق بشری و خلاف صریح تمامی موازین و کنوانسیون های بین المللی است.

صولی بیان داشت: عدم سکوت و درخواست اقدام عاجل از دولت ها، نهاد های حقوق بشری و امدادی و سازماهای بین المللی وظیفه حداقلی وجدان های آگاه و بیدار در قبال این تجاوز آشکار به حریم انسانیت است. به ویژه انفعال آشکار سازمان همکاری های اسلامی در این خصوص بسیار تاسف آور است.

وی افزود:  در حالی که این سازمان در سال جاری، شعار نمادین یکپارچگی و همبستگی برای عدالت و امنیت را برای ترسیم جهت گیری فعالیت های خود برگزیده است، سکوت معنادار این سازمان در قبال اقدامات خشونت بار، تروریستی و تهاجمات نظامی مغایر حقوق بشر و ناقض حقوق بین الملل در یمن، سوریه، عراق، نیجریه، بحرین و هم اکنون نیز در کشمیر، نشان می دهد که اعمال نفوذ برخی کشورهای حامی تروریسم و پدر خوانده های خشونت و اشغال گری، کارایی موثر این سازمان در صیانت از انسجام امت اسلامی و دفاع از مسلمانان را با ابهام مواجه ساخته است.

صولی تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی ضمن ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در کشمیر و با محکومیت شدید اقدامات اخیر که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از مردم عادی و بی پناه کشمیری شده است، از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیزدرخواست می نماید تا از طریق مجاری دیپلماتیک اقدامات لازم برای توقف خشونت ها و درگیری ها را دنبال نماید.

وی ادامه داد: همچنین حزب موتلفه اسلامی با هدف فعال نمودن ظرفیت احزاب سیاسی، سازمان های اسلامی و نهادهای مردمی منطقه در خصوص فراگیر سازی مطالبه پایان دادن به این خشونت ها و استیفای حقوق انسانی مردم مظلوم کشمیر، گفتگوهایی را با رهبران احزاب اسلامی و سازمان های سیاسی و ملی در منطقه آغاز نموده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار