شیراز؛

توسعه طرح آبیاری نوین و کشت گلخانه ای در اولویت دولت

توسعه طرح آبیاری نوین و کشت گلخانه ای در اولویت دولت برای صرفه جویی در مصرف اب رد بخش کشاورزی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛معاون اول رییس جمهور امروز در حاشیه مراسم افتتاح 498  طرح سامانه آبیاری نوین به طور همزمان در سروستان گفت: کشور به دلیل آبی در منطقه ای خشک واقع شده و نیازمند اجرای طرح های مهمی در زمینه صرفه جویی آب هم در بخش صنعت و هم در بخش کشاورزی هستیم که البته این یک برنامه جدی است که دولت آن را دنبال می کند.
جهانگیری افزود: توسعه آبیاری نوین است از طرح های مهم دولت در بخش کشاورزی است و این موضوع به دلیل اینکه منجر به کشاورزی پایدار و افزایش بهره برداری می شود، به عنوان یکی از برنامه های مهم در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت طرح های دیگری نیز برای صرفه جویی آب در نظر دارد گفت: یکی از این برنامه ها توسعه کشت گلخانه ای است زیرا میزان صرفه جویی در کشت گلخانه ای بسیار بالاتر است.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و صنایع مرتبط با بخش کشاورزی گفت: با راه اندازی این صنایع به ماندگاری مردم در روستاها کمک می شود.
جهانگیری با اشاره به تراز تجاری بخش کشاورزی در سال 92 گفت: میزان صادرات و واردات مربوط به بخش کشاورزی در سال 92 منفی 8 میلیارد دلار بود که این رقم امسال به بیش از 3 میلیارد دلار رسیده است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از خام فروشی در همه بخش ها خاطرنشان کرد: باید به دنبال ارزش افزوده باشیم و در بخش کشاورزی نیز باید صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی ایجاد کنیم.
یاد آور می شود با افتتاح 498 طرح آبیاری تحت فشار 4در هزار هکتار زمین که امروز با حضور معاون اول رییس جمهور به طور همزمان در سروستان افتتاح شد به صرفه جویی 16 میلیون متر مکعب آب، 25 درصد کاهش مصرف کود و 30 درصد افزایش محصول منجرخواهد شد.
انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار