یاسوج ؛

هدر رفت آب در شبکه آبرسانی 30 درصد است

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد هدر رفت آب در شبکه آبرسانی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را 30 درصد اعلام کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید یعقوب فرجی در نشست برسی مشکلات آب آشامیدنی شهر دوگنبدان گفت: 10 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی امسال در این استان تولید و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: 700 انشعاب غیرمجاز آب در شهر های این استان امسال شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرجی ابراز داشت: جمع آوری انشعاب های غیرمجاز در سطح شهرهای استان یکی از رویکردهای اصلی این شرکت است.

وی استفاده از انشعاب غیرمجاز را معضل بزرگ شرکت آب و فاضلاب شهری اعلام کرد و گفت: رسانه ها و دستگاه های فرهنگی در این راستا نقش مهمی دارند.

فرجی تصریج کرد: مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 142 هزار مشترک آب و بیش از 28 هزار مشترک فاضلاب است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مسائلی که هم اکنون در اولویت حوزه بهره برداری این شرکت قرار دارد تلاش برای جلوگیری از هدر رفت آب است.

فرجی تصریح کرد: با توجه به اُفت شدید سطح آب چاه های تامین کننده آب آشامیدنی شهرهای این استان و کمبود آب در استان باید از هرگونه هدر روی آب به شیوه های مختلف جلوگیری شود.

وی از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست صرفه جویی در مصرف آب را در تمام شرایط به ویژه روزهای گرم سال با جدیت رعایت کنند.

فرجی عنوان کرد: آب آشامیدنی مورد نیاز مردم ساکن شهرهای این استان از طریق چهار حلقه چشمه و 62 حلقه چاه عمیق تامین می شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان آبدهی این چاهها و چشمه ها یک هزار و 195 لیتر بر ثانیه است

وی با بیان اینکه 38 باب مخزن ذخیره آب در حوزه آبفای شهری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، ابراز داشت: حجم این مخازن حدود 107 هزار مترمکعب است.

فرجی افزود: فرسودگی شبکه انتقال و توزیع آب آشامیدنی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات اصلی پیش روی شرکت آبفای شهری این استان است.

وی تصریح کرد: آب قسمتی از شهر دوگنبدان از طریق هشت حلقه چاه آهکی واقع در دشت امامزاده جعفر تامین و با خط انتقال لوله های فولادی 24 و 30 اینج به طول 18 کیلومتر وارد مخازن آبی این شهر می شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ظرفیت آبدهی این چاهها 150 لیتر بر ثانیه است.

وی میزان آب مصرفی شهر دوگنبدان را 300 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: 150 لیتر بر ثانیه آن از سد کوثر تامین می شود

انتهای پیام /ف
برچسب ها: هد رفت ، آب ، شبکه ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.