یاسوج ؛

لزوم اهتمام ویژه به برپایی یادمان شهدای گمنام لنده

فرماندار لنده گفت: بسیج سازندگی و سازمان مدیریت باید با برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار لازم در خصوص تکمیل یادمان شهدای گمنام لنده نسبت به تکمیل این مکان فرهنگی اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمد مرادی صبح امروز در جلسه هیأت امنای حرم مطهر شهدای گمنام لنده اظهار داشت: شهدا مظهر صلابت ملت ایران در دفاع از میهن اسلامی خود بوده که با گذشت از جان خود آن را به اثبات رساندند.

وی افزود: سال‌ها از هجوم دشمنان به میهن عزیزمان ایران اسلامی می‌گذرد ولی هر روز شاهد اعلام خبرها مختلفی در خصوص تفحص شهدای جدید هستیم.

فرماندار لنده تصریح کرد: تشییع شهدای گمنام در شهرهای مختلف کشور باعث زنده نگه‌داشتن روح و فرهنگ ایثار و شهادت بوده است، همچنین تشییع دو شهید گمنام در شهرستان لنده و استقبال باشکوه مردم این شهرستان هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: اقدام قابل توجه مسؤولان در خصوص ساخت و احداث یادمان شهدای گمنام جای تقدیر داشته ولی با توجه به کمبود اعتبارات این پروژه بیش از یک‌سال راکد مانده است.

فرماندار لنده در ادامه به اعتبار پیش‌بینی شده در خصوص احداث یادمان شهدای لنده اشاره و گفت: در ابتدای امر اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای احداث یادمان شهدا در نظر گرفته شد که تاکنون قریب 1 میلیارد ریال آن اختصاص یافته ولی مطالبات پیمانکار بیش از 1 میلیارد و 470 میلیون ریال است که نیاز به تأمین و پرداخت است.

مرادی افزود: یادمان شهدای گمنام ظرفیت و فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بوده و نباید ساخت آن بیش از به طول انجامد.

وی ادامه داد: لازم است بسیج سازندگی استان و سازمان مدیریت هر چه سریع‌تر نسبت به تخصیص بودجه و تکمیل یادمان شهدای لنده اقدامات لازم را انجام دهند.

مرادی در ادامه به ظرفیت مرکز فرهنگی یادمان شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: ما باید از ظرفیت فرهنگی و مذهبی یادمان شهدای شهرستان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده در ادامه به موضوع کنگره ملی شهدای استان اشاره و یادآور شد: شهرستان لنده به لحاظ اجرای برنامه‌های ستاد کنگره ملی شهدا پیشتاز بوده و یادواره‌های خوبی تاکنون برگزار کرده است.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: یادمان ، گمنام ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.