مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی: برجام اجازه ساخت سلاح هسته ای را به تهران می دهد

مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا کرد برجام تا یک دهه دیگر به ایران اجازه می دهد به صورت قانونی به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هفته نامه دیفنس نیوز، مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی، روز سه شنبه ادعا کرد توافق هسته ای یک ساله بین ایران و قدرت های جهانی، باعث افزایش پشتیبانی ایران از سازمان های مقاومت سرتاسر جهان شده است و تا یک دهه دیگر به ایران اجازه خواهد داد به صورت قانونی به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

یعقوب ناگل گفت: «ما باید مانع این شویم که ایران در نتیجه توافق خود بتواند به سلاح هسته ای دست پیدا کند. آن ها که با دقت به توافق هسته ای می نگرند، می دانند که ایران تا ده سال دیگر، خواهد توانست به طور قانونی، اورانیوم غنی کند و سلاح هسته ای تولید کند.»

ناگل یک روز پس از انتشار اسنادی که ادعا می کنند ایران قبل از دوره 15 ساله توافق خود به غنی سازی اورانیوم باز خواهد گشت، در کنفرانس بین المللی صهیونیستی، به میزبانی مرکز میراث اطلاعاتی اسرائیل و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شرکت کرد.

براساس اسنادی که در دسترس آسوشیتد پرس قرار گرفته است، ایران می تواند عملا در سال 2027 سانتریفیوژهایی نصب کند که پنج برابر، بهینه تر از سانتریفیوژهای کنونی هستند و زمان مورد نیاز برای غنی سازی اورانیوم مورد استفاده در سلاح هسته ای را از یک سال به شش ماه کاهش دهد.

ناگل در این کنفرانس مدعی شد که بر اساس این توافق، پشتیبانی از گروه های مقاومت برای ایران، بسیار راحت تر خواهد شد.

او همچنین به تصمیم اخیر گروه ویژه اقدام مالی برای خارج کردن ایران از لیست سیاه کشورهای متهم به پولشویی و سوء استفاده از سیستم مالی بین المللی، به شدت حمله کرد زیرا کارگروه ویژه اقدام مالی در 24 ژوئن اعلام کرد از «تعهد و پایبندی اقدامات سطح بالای ایران» استقبال می کند و ایران را از فهرست سیاه خود خارج کرد.

ناگل ادعا کرد: «نباید توافق هسته ای را به وسیله ای برای بازگرداندن اعتبار به ایران تبدیل کنیم. یکی از اهداف ما، این است که مانع استقبال جهان از ایران و بازگشت آن به خانواده جهانی شویم.»

وی افزود: «اسرائیل تلاش می کند به دنیا بفهماند ایران، آرام نشده؛ بلکه هنوز یک ببر است.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار