از ابتدای سال تاکنون 760هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی و سرد آبی در مزارع پرورش ماهی خراسان شمالی تولیدشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان گفت:از این تعداد بچه ماهی ،700هزار قطعه بچه ماهی سرد آبی و۶۰ هزار قطعه ماهی گرم آبی می باشد.

غلامرضا حجی پور افزود: در حال حاضر ۱۶۷ مزرعه تولید ماهی سرد آبی، گرم آبی و زینتی در استان وجود دارد که سالانه یک هزار و ۴۷۰ تن ماهی از این واحدها ماهی تولید می‌شود.

وی گفت: از این تعداد مزرعه تولید ماهی در استان ۶۲ واحد با تولید سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن مربوط به ماهی سرد آبی و ۹۷ مزرعه با تولید ۲۷۰ تن در سال مربوط به ماهی گرم آبی است.

وی تصریح کرد: چهار مزرعه تولید ماهی زینتی با تولید ۶۵ هزار قطعه در سال و چهار مزرعه حد واسط با تولید سه میلیون و ۲۰۰ قطعه ماهی در استان فعالیت می‌کنند.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان گفت: در سال گذشته یک‌میلیون و ۷۱۰ هزار قطعه بچه ماهی سرد آبی و ۱۶۰ هزار قطعه ماهی گرم آبی تولید شد.

حجی پور خاطرنشان کرد:شهرستان شیروان با تولید ۴۰۵ تن ماهی در سال بیشترین میزان تولید ماهی و راز و جرگلان کمترین میزان تولید ماهی در استان را دارد.

گفتنی است: بیشترین نوع ماهی سرد آبی تولیدشده در استان قزل‌آلا و رنگین‌کمان و در مزرعه پرورش ماهی گرم آبی چهار نوع ماهی کپور بیشترین نوع ماهی تولیدشده هستند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.